Diferencies ente revisiones de «Efeutu fotoeléctricu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 7:
* [[Célula fotoeléctrica|Efeutu fotovoltaico]]: Tresformamientu parcial de la enerxía llumínica n'enerxía eléctrica. La primera [[Célula fotoeléctrica|célula solar]] foi fabricada por [[Charles Fritts]] en 1884. Taba formada por seleniu recubiertu d'una fina capa d'oru.
 
L'efeutu fotoeléctricu foi descubiertu y descritu por [[Heinrich Rudolf Hertz|Heinrich Hertz]], en 1887, al reparar que l'arcu que salta ente dos electrodos conectaos a alta tensión algama distancies mayores cuando s'alluma con lluz ultravioleta que cuando se dexa na escuridá. La esplicación teórica foi fecha por [[Albert Einstein]], quien publicó en 1905 el revolucionariu artículu “Heurística de la xeneración y conversión de la lluz”, basando la so formulación de la fotoelectricidá nuna estensión del trabayu sobre los [[cuanto]]s de [[Max Planck]]. Más tarde [[Robert Andrews Millikan]] pasó diez años esperimentando pa demostrar que la teoría de Einstein nun yera correcta, pa finalmente concluyir que sí lo yera. Eso dexó que Einstein y Millikan fueren galardonaos con [[premiu Nobel|Premiu Nobel]] en 1921 y 1923, respectivamenterespeutivamente.
 
Podría dicise que l'efeutu fotoeléctricu ye lo opuesto a los [[rayos X]], una y bones l'efeutu fotoeléctricu indica que los fotones pueden tresferir enerxía a los electrones. Los rayos X (nun se sabía la naturaleza de la so radiación, d'ende la incógnita "X") son el tresformamientu nun fotón de toa o parte de la enerxía cinética d'un electrón en movimientu. Esto afayóse de casualidá primero que se dieren a conocer los trabayos de Planck y Einstein (anque nun s'entendió entós).