Diferencies ente revisiones de «Hemoglobina»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 86:
La hemoglobina ye una proteína tetrámera, que consta de cuatro cadenes polipeptídicas con estructures primaries distintes. La hemoglobina presente nos adultos (HbA) tien dos cadenes α y dos cadenes β. La cadena α consta de 141 aminoácidos y una secuencia específica, ente que la cadena β consiste de 146 aminoácidos con una estructura primaria distinta. Estes cadenes son codificadas por xenes distintos y tienen estructures primaries distintes. Nel casu de les cadenes δ y γ d'otros tipos d'hemoglobina humana, como la hemoglobina fetal (HbF) ye bien similar a la cadena β. La estructura tetrámera de los tipos comunes d'hemoglobina humana son les siguientes: HbA1 tien α2β2, HbF tien α2γ2 y HbA2 (tipu menos común nos adultos) tien α2δ2.
 
Les cadenes α y β de la hemoglobina tienen un 75 % de hélices alfa como estructura secundaria, con 7 y 8 segmentos respectivamenterespeutivamente. Cada cadena polipeptídica de la hemoglobina ta xunida a un grupu hemo pa formar una subunidad. Los cuatro subunidades de la hemoglobina na so estructura cuaternaria formen un tetraedru. Y los sos subunidades xunir ente elles por pontes de sal, qu'estabilicen la so estructura.
 
El grupu hemo ta alcontráu nun cuévanu ente dos hélices de la cadena de la globina y de la mesma ta protexíu por una borrafa de valina. Los grupos vinilu non polares del grupu hemo atopar nel interior hidrofóbicu del cuévanu, ente que los grupos [[porfirina]] polares cargaos atópense empobinaos escontra la superficie hidrofílica de la subunidad.