Diferencies ente revisiones de «Seleición masculina de fútbol d'Uruguái»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de ficheros (lint/bogus-image-options)
m Preferencies llingüístiques
Llinia 135:
Na Copa América de 1920 realizada en Chile, Uruguái volvió llegar hasta punteru al postreru partíu del tornéu per cuarta vegada consecutiva, esta vegada volviendo ganar el campeonatu per tercer vegada na so hestoria, al vencer al equipu local nesi oldeo con un marcador de 2-1 y faer que la victoria arxentina ante Brasil nun sirviera d'enforma, dexando nel segundu puestu a los albicelestes.
 
Nes Copes América realizaes en 1921 y 1922 per Arxentina y Brasil respectivamenterespeutivamente, Uruguái nun pudo llograr los títulos, llogrando'l tercer llugar en dambes ediciones: la primera, a manos d'Arxentina (que llogró la so primer Copa América) y na segunda de Brasil.
 
La Copa América volvió a Uruguái nes ediciones de 1923 y 1924. Na primera, Uruguái llegó piquera al pie d'Arxentina al duelu final del cuadrangular, polo que quien ganara esi oldeo llograría la Copa. Finalmente, la celeste venció por 2 a 0 nel [[Gran Parque Central]] y coronóse campeona una vegada más. Na Copa América en 1924, pasaría una situación similar, yá que con un empate de 0-0 ante Arxentina na última fecha saldría Uruguái campeón de nuevu. Esto diose porque la seleición celeste tuvo más partíos ganaos qu'Arxentina nel campeonatu.
Llinia 157:
Por cuenta de que dellos de los principales equipos auropeos ausentar del mundial de 1930, Uruguái boicotió los mundiales de 1934 y 1938, según los Xuegos Olímpicos de 1936 y 1948.
 
Depués de rematada la guerra, Uruguái remaneció y estendió la so hexemonía ganando a {{sel|Brasil}} nel postreru partíu de la [[Copa Mundial de Fútbol de 1950]]. Esti eventu míticu ye conocíu mundialmente como ''[[Maracanazo|El Maracanazo]]'', un llogru deportivu hestóricu y unu de los momentos más dramáticos de la hestoria del fútbol. Nesti partíu Brasil yera claramente'l favoritu pa ganar el so primer campeonatu, yá que yera'l local amás de goliar nos otros partíos a España y Suecia con marcadores abuitaos de 1-6 y 1-7 respectivamenterespeutivamente. En cuantes que Uruguái llegaba a la final con una irregular actuación, con un empate de 2-2 frente a España y una victoria afecha de 3-2 frente a Suecia. Lo que dexaba a Uruguái con poques posibilidaes de ser campeón, yá que si Brasil ganaba o empataba'l partíu, convertiríase automáticamente en campeón mundial y Uruguái precisaba solo de ganar el partíu pa ser campeón, Nel primer tiempu, el partíu empezó ensin goles, lo que xeneró la molestia de los espectadores nel estadiu. Yá nel segundu tiempu, el brasileñu Friaça anota'l primer gol del partíu, el espectadores brasileños españen d'allegría pol gol que dexaba'l marcador por 1-0 a favor de Brasil. Sicasí l'allegría de los brasileños duru pocu, nel minutu 21, Ghiggia escapa por derecha y n'asemeyando que va rematar a la portería opta pol pase al mediu de la área, onde l'ingresu ensin marques de Juan Alberto Schiaffino déxa-y igualar el marcador del alcuentru a 1-1, entá con esta resultancia Brasil taba volviéndose campeón del mundu. Finalmente los suaños de los xugadores y aficionaos brasileños de convertise en campeones terminárense cuando nel minutu 34 del segundu tiempu xenérase otru ataque uruguayu onde Obdulio Varela llanza un pase escontra Alcides Edgardo Ghiggia, qu'apurre'l balón a Julio Pérez, quien-y la devuelve en curtiu a Ghiggia que supera al defensa brasileñu Bigode, y asonsaña como nel primer gol, llanzar un centru ante l'arqueru local Moacir Barbosa. Barbosa comete l'erru que va marcar el restu de la so vida: da un pasu escontra alantre seguro que se va repitir la escena de primer gol y apurre una oportunidá nel so primer palu. Ghiggia aprovecha la ocasión y patisca un violentu tiru ente l'arqueru y el poste. Anota asina'l segundu gol pa Uruguái y l'estadiu queda n'absolutu silenciu. Inclusive los futbolistes uruguayos queden impresionaos col repentín silenciu nel estadiu. El xugadores brasileños, desesperaos por camudar el marcador atacaben con tou pa empatar el partíu, pero nun pudieron llogralo y a les 16:45 hores l'árbitru inglés George Reader xiblaba'l final del partíu, colo cual españaba l'allegría de los xugadores uruguayos.
 
Al rematar el partíu la mayor parte del públicu salió en silenciu o llorando del Estadiu Maracaná, los futbolistes brasileños amosaben abiertamente'l so pesar, y la prensa local llanzaba comentarios apenados ya incrédulos ante una derrota totalmente inesperada; la banda de música trayida pa la ocasión nun executó pieza dalguna, nun decatándose de la ceremonia d'entrega de la segunda Copa Mundial pa Uruguái.
Llinia 995:
 
== Rivalidaes ==
[[Archivu:Final football Argentina vs Uruguay Olympics 1928.jpg|300px|miniaturadeimagen|Ceremonia previa antes de la final olímpica de fútbol de [[Fútbol nos Xuegos Olímpicos de Ámsterdam 1928|1928px]]. Nella reparar al capitán d'Uruguái y {{sel|Arxentina}}, [[José Nasazzi]] y [[Manuel Ferreira]] respectivamenterespeutivamente, al pie de los árbitros.]]
[[Archivu:Neymar contra uruguai.jpg|300px|miniaturadeimagen|Partíu ente {{sel|Brasil}} y Uruguái poles semifinales de la [[Copa Confederaciones 2013]]. Na imaxe, [[Egidio Arévalo Ríos]] tratando de quitar el balón a [[Neymar]]]]'''
{{AP|Clásicu del Río de la Plata}}{{AP|Rivalidá futbolística ente Brasil y Uruguái|l1=Rivalidá futbolística ente Brasil y Uruguái}}