Diferencies ente revisiones de «Valencianu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 62:
La comarca de la Vega Baxa, sicasí, sufrió un procesu de sustitución llingüística pol castellán que s'empecipió a mediaos del sieglu XVII cola repoblación de murcianos, depués de rematar una epidemia de [[peste negro]]'n 1648 qu'afectó a la población anterior mayoritariamente valencianofalante. A mediaos del sieglu XX entá había una mínima presencia de valencianofalantes en llocalidaes como [[Orihuela]] o [[Almoradí]], y anguaño el conceyu de [[Guardamar del Segura]] ta consideráu oficialmente como valencianofalante.
 
Mención a parte, dientro de l'actual Comunidad Valenciana, requier la comarca de Requena-Utiel que perteneció a [[Provincia de Cuenca|Cuenca]] hasta 1851 y dos ciudaes castellanofalantes del [[Altu Vinalopó]] ([[Villena]] y [[Sax]]) que pertenecieron a [[Provincia d'Albacete|Albacete]] y [[Rexón de Murcia|Murcia]] respectivamenterespeutivamente hasta 1836, y nun son, por tanto, históricamente valencianofalantes al nun pertenecer al Reinu de Valencia. Sicasí, según la estadístiques, cada vez ye mayor el númberu d'habitantes qu'entienden la llingua y menor, anque creciendo, el de los que saben falala.
 
Tocantes a el so desenvolvimientu lliterariu, poco depués de reconquistar yá empiecen a apaecer testimonios lliterarios en valencianu pero ye mientres el sieglu XV y la primer parte del sieglu XVI que'l valencianu algama la so máxima rellumanza lliteraria dando llugar al conocíu como sieglu d'oru valencianu, primero ente toles llingües europees xuntu col italianu. Mientres esta dómina destacaron autores tan reconocíos como [[Jordi de Sant Jordi]], [[Ausias March]], [[Joanot Martorell]] (autor de [[Tirán el Blancu]]), [[Joan Roís de Corella]], [[Jaume Roig]] o sor [[Isabel de Villena]].