Diferencies ente revisiones de «Baltimore»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Llinia 15:
La estructura xeolóxica de la desembocadura del ríu Patapsco determinó la llocalización de la ciudá. Esti ríu forma un gran puertu natural, y les corrientes que se formen na zona ficiéronla ideal pa la instalación de molinos d'agua. Esto, xunta l'abondancia de viesques, una tierra fértil y un clima templáu facíenla ideal pa l'agricultura. En [[1632]] el rei [[Carlos I d'Inglaterra|Carlos I]] concedió a George Calvert (Lord Baltimore) una bona estensión de tierres na América colonial que habría convertise nel condáu de Baltimore en [[1659]]. Demientres la década de 1660 l'Asamblea Xeneral de Maryland unvió a la zona comisionaos pa garantizar los derechos sobro la tierra y el desarrollu económicu de la mesma a los colonos. Estos convivieron coles tribus Piscataway y Susquehannock nos primeros tiempos, pero malpenes quedaben, pa [[1700]], dellos miles de nativos americanos en Maryland, una y bones foron diezmaos poles lluches ente ellos y pol espartimientu d'enfermedaes trayíes d'Europa polos colonos.
 
Les llanures arenoses qu'arrodien la ensenada de Chesapeake yeren ideales pal cultivu del [[tabacu]], que convirtiose na base de la economía de la zona. Un terrenu de 550 [[acre|acres]], que recibía'l nome de Cole's Harbor, foi vendíu a unos propietarios de tierres de Baltimore, Daniel y Charles Carroll, en [[1696]]. Estos parceláronla en llotes d'un acre d'estensión y vendiéronlos a colonos pa que los desarrollaran. Estes parceles convirtiéronse'n Baltimore town, que medró rápidamente en tamañu y en volume de comerciu. Pa [[1742]] yá salíen con regularidá barcos cargaos de tabacotabacu hacia Europa del puertu de Baltimore.
[[Imaxe:Baltimore_Fire_1904_-_West_from_Pratt_and_Gay_Streets_3a.jpg|right|thumb|300px|El gran incendiu de 1904 redució a escombru más de 70 manzanes del centru de la ciudá.]]
Nos afluentes del ríu Patapsco teníense instalao tamién bien de molinos, que la producción de so (granu, farina) taba orientada a la esportación a les colonies azucareres ingleses del [[mar Caribe|Caribe]]. La [[Revolución de les trece colinies|revolución de les colonies americanes]] escontra'l dominiu inglés finó con esi comerciu, lo que perxudicó enforma a Baltimore. Esti perxuiciu amenorgose al permitir el Congresu estauxunidense, en [[1776]], que los ciudadanos particulares armaran y equiparan los sos barcos pa la guerra; l'actividá corsaria entamó a ser una industria con puxu na ciudá, que yá d'aquella yera un importante centru de construcción naval. L'actividá antibritánica de los sos ciudadanos ganó pa la ciudá una reputación de radicalismu políticu que persistió demientres el [[sieglu XIX]]. Baltimore foi el llugar nel que s'axuntó'l Congresu Continental tres de la ocupación de [[Filadelfia]] polos británicos en [[1777]].