Diferencies ente revisiones de «Eleuterio Quintanilla»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Actualizando categoríes
m Iguo testu: -"tamien" +"tamién"
Llinia 7:
Dende bien mozu sintióse llamáu poles idees llibertaries qu'en Xixón semó'l propagandista catalán Martín, que preparó'l tarrén a los sos seguidores. Ún d'estos foi [[Rogelio Fernández Fueyo]] (''Rogelín el zapateru'') qu'emplegaba la trestienda del so tallerucu como escuela d'[[anarquismu]] y pa otres enseñances; por exemplu, nesi taller recibió Quintanilla clases de gramática. Esta llamada de los ideales llibertarios afitóse pola amistá que caltién con [[Ricardo Mella]], surdía en [[1903]] con ocasión d'una conferencia pronunciada por ésti nel Institutu Xovellanos.
 
Entama a collaborar col periódicu anarquista ''[[Solidaridad Obrera]]'' en [[1909]] y funda un añu más sero con [[Ricardo Mella]] ''[[Acción Libertaria]]'', que s'asoleya a la vez en [[Vigo]] (onde vivía Mella) y Xixón hasta [[1911]], reapaeciendo en Madrid en [[1913]]. TamienTamién collaborará en [[El Libertario]]
 
En 1911 acudió en representación d'Asturies al I Congresu de la [[CNT]], en compañía de Pedro Sierra, representando a 1500 obreros de Xixón y [[La Felguera]].
Llinia 17:
Nel Congresu de la CNT de [[1919]] defenderá l'alianza cola UGT como primer pasu pa una futura fusión anque foi refugada la proposición. Tras la proclamación de la Dictadura de [[Primo de Rivera]] abandonó la llucha sindical direuta, anque siguió exerciendo una influencia nos llibertarios asturianos. En [[1934]] alentó l'Alianza Obrera.
 
Participó na [[francmasonería|masonería]] a través de la loxia Xovellanos númberu 337 de [[Xixón]] hasta [[1933]] cuando lu dan de baxa por falta d'asistencia y pagu de les cuotes. Quintanilla collaboró dende'l entamu de la nomada [[Guerra Civil española]] en llabores d'abastecimientu. Tres l'apición del periodicu anarquista CNT en Xixón, a entamos de [[1937]] escribirá dellos articulos sobro la "Non intervención". Dende [[1937]] perteneció al grupu Orto de la [[Federación Anarquista Ibérica|FAI]], colo que dexa les sos actividaes na masonería.. En setiembre d'esti añu confiase-y la custodia del Tesoru artísticu de Asturies y Santander pal so treslladu a [[Francia]]. Yá en [[Barcelona]] tres la cayía d'[[Asturies]], presidió'l [[Conseyu Nacional de la Infancia Evacuada]] dependiente del ministeriu d'Istruición publica y sanidá, del que yera ministru [[Segundo Blanco]].
 
Eleuterio Quintanilla asistió como conseyeru técnicu a la Conferencia Internacional del trabayu de [[Xinebra]] en [[1938]].