Diferencies ente revisiones de «Asamblea Llexislativa de Costa Rica»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-áos +aos)
m Preferencies llingüístiques
Llinia 190:
La «'''instalación'''» de l'Asamblea Llexislativa ye l'actu pol que s'empecipia un periodu llexislativu, tener por aconceyada oficialmente y escuéyense los titulares de los sos órganos. El primer pasu que se debe dar ye'l nomamientu del Direutoriu, lo cual déxa-y esplegar les sos facultaes y exercitar les sos funciones.
 
<!-- N'otros países conózse-y como Xunta Directiva o Mesa. En Costa Rica, como Direutoriu. Integrar un Presidente y dos secretarios. Si dalgunu d'ellos auséntase temporalmente, son sustituyíos pol Vicepresidente o dalgunu de los dos prosecretarios, respectivamenterespeutivamente. Los suplentes nun formen parte del Direutoriu, namái los propietarios. Sicasí, tantu'l Vicepresidente como los prosecretarios pueden participar nes xuntes o deliberaciones, con voz pero ensin votu, nun siendo que tean sustituyendo al Presidente o a dalgún Secretariu. El Direutoriu escueye cada 1 de mayu y los sos miembros pueden ser reelectos. <ref name=dir-web>{{cita noticia |títulu=[http://www.asamblea.go.cr/Centro_de_informacion/Secretaria_Directorio/Lists/SobreDL/AllItems.aspx Sobre el Directorio Legislativo]: Directorio Legislativo |url=http://www.asamblea.go.cr/Centro_de_informacion/Secretaria_Directorio/Lists/SobreDL/DispForm.aspx?ID=1&Source=/Centro_de_Informacion/Secretaria_Directorio/default.aspx |editorial=Sitio web oficial de la Asamblea Legislativa |fechaaccesu=16 de xunetu de 2010 }}</ref>-->
 
=== Direutoriu provisional ===
El «'''Direutoriu provisional'''» componer d'un [[Presidente de l'Asamblea Llexislativa de Costa Rica|Presidente]] y dos Secretarios, Primeru y Segundu. Pa reemplazar al personal del Direutoriu Provisional nes sos ausencies, va haber tamién un Vicepresidente y dos Prosecretarios. En casu de que nun asista nengunu de los miembros del Direutoriu, va presidir el diputáu de mayor edá ente los presentes, quien va designar, [[ad hoc]], a los Secretarios, Primeru y Segundu. El Direutoriu Provisional va ser nomáu pola Asamblea na última selmana de les sesiones ordinaries, en caúna de los sos trés primeres llexislatures.
 
El Direutoriu Provisional que tenga d'actuar na primer sesión de la primer llexislatura d'un periodu constitucional (cada cambéu de gobiernu pola celebración d'eleiciones), va tar formáu polos seis diputaos de mayor edá que resultaren electos a la cabeza de les sos respectivesrespeutives papeletes. El de mayor edá va exercer la Presidencia y los que lo sigan n'edá, en forma decreciente, van ocupar los cargos de Vicepresidente, Primer Secretariu, Segundu Secretariu, Primer Prosecretario y Segundu Prosecretario.
 
=== Sesión del 1 de mayu ===
Llinia 235:
# Ellos tienen de tener redactada l'acta de la última sesión, una hora antes de la sesión siguiente y ordenar que s'asitie una copia na curul de cada diputáu.
# Dan cuenta de la correspondencia oficial, de los pidimientos y les proposiciones empobinaes a l'Asamblea.
# Reciben les votaciones nominales o secretes, realicen l'escrutiniu respectivurespeutivu y anuncien la so resultancia.
# Ordenen que se numberen, por orde de presentación, tolos asuntos que se sometan a la considerancia de l'Asamblea; y que se tramite cada unu d'ellos nun espediente separáu.
# Lleven la correspondencia de l'Asamblea.
Llinia 243:
# Revisen, xuntu col Presidente, los decretos, alcuerdos y resolvimientos qu'emita l'Asamblea, una vegada apurríos pola Comisión de Redacción.
 
El Direutoriu tamién va tener, como miembros, un Vicepresidente y dos Prosecretarios, quien van reemplazar al Presidente y a los Secretarios respectivamenterespeutivamente.
-->
 
Llinia 387:
== Ver tamién ==
* [[Eleiciones lexislatives de Costa Rica de 2014]]
* [[Congresos y Parllamentos d'América|Congresos y Parllamentos d'América]]
* [[Derechu parllamentariu]]