Diferencies ente revisiones de «Brunexilda»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"erru" +"error"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 111:
A Clotario II va asoceder el so fíu [[Dagoberto I]], quien per unos años va llograr retrasar la perda de poder de la dinastía reinante —disgustáu con Pipino de Landen en 629, entá tuvo'l poder de destituyilo sumariamente de la Mayordomía de Palaciu de Austrasia— , pero yá a la so muerte asocedida en 639 dexando dos fíos pequeños, el gobiernu pasó a manos de los mayordomos de palaciu, cargu pol que los nobles van competir ente sigo. Unu d'ellos, [[Pipino de Heristal]], descendiente d'aquel Pipino de Landen que traicionó a Brunegilda, tuvo llamáu a empobinar a los nobles de Austrasia, llogró una victoria decisiva contra'l mayordomu de palaciu de Neustria na [[batalla de Tertry]] (687) y va desaposiar a los merovinxos de too poder efectivu, dexándo-yos de reis solo'l títulu y la llarga melota.
 
[[Montesquieu]], na so obra ''[[L'espíritu de les lleis]],'' describe los fechos de 613 como «revolución» contra Brunegilda y non como «traición». Pa él, Brunegilda fixérase odiosa al pueblu» de Austrasia y Borgoña, entendíu'l pueblu» nun sentíu restrictivu, que solo entendía a los nobles terratenientes y al altu cleru, que subsumían nos sos dominios rurales a la inmensa mayoría de la población llabradora. N'efectu, los terratenientes odiaben a Brunegilda porque la reina quería entamar l'Estáu según un modelu de funcionamientu más centralizáu, cobrar impuestos pa poder faer caminos, reparar fortaleces, realizar otres obres públiques y reorganizar l'exércitu, ente que ellos allampaben ser amos y señores independientes nos sos respectivosrespeutivos latifundios.
 
Hai un fechu incontrastable: estos nobles apautaron con Clotario II, rei de Neustria, reinu que taba enfrentáu dende diba munchos años colos reinos de Austrasia y Borgoña a los qu'esos nobles pertenecíen. Ellos debíen fidelidá a los fíos de Teoderico II pero, como parte del tratu, apurrir por que fueren asesinaos por orde de Clotario II. Tuvieron la escusa de la bastardía de los pequeños, yá que yeren fíos de Teoderico II con una concubina, y asina se autocumplió la profecía de San Columbano de que nunca reinaríen. Sicasí, nun yera n'absolutu estrañu ente los francos d'aquella dómina, qu'un fíu bastardu pudiera reinar y, pruebes al cantar, [[Teodorico I]] de Austrasia, fíu bastardu de [[Clodoveo I]], heredó según el testamentu del so padre la porción más estensa de la partición realizada a la muerte del gran rei merovinxu.