Diferencies ente revisiones de «Democracia lliberal»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 127:
* La democracia ateniense y la norteamericana nos sos principios dexaben la [[esclavitú]].
* La mayoría de cutiu grava a les minoríes más pudientes con tramos impositivos más elevaos, col enfotu de qu'esos impuestos convertir nuna carga pa ellos en favor de la sociedá. Sicasí, esto de normal queda compensáu hasta ciertu puntu pol so más bon accesu a conseyeros espertos (asesores fiscales y abogaos).
* Nes democracies occidentales desenvueltes, los probes formen una minoría de la población que queda en desventaxa respectorespeuto d'una mayoría quéxase cuando xuben les comisiones bancaries. Más grave ye'l casu en que, cuando los probes formen una clase baxa estremada, la mayoría puede aprovechase del procesu democráticu p'amenorgar o esaniciar les ayudes sociales del estáu.
* Un exemplu citáu con frecuencia de "tiranía de la mayoría" ye la llegada al poder de [[Adolf Hitler]] por aciu procedimientos democráticos.<ref>Evans, Richard J. La llegada del Tercer Reich. Barcelona. Ediciones Península, 2005. pp. 329-348.</ref> El partíu [[Nazi]] consiguió'l mayor númberu de votos de les eleiciones al Reichstag efectuaes mientres la [[República de Weimar]] en [[1933|1932]] y depués Hitler utilizó esti factor como una de les sos armes pa primir nel llogru de la Cancillería (Lo que llogró en 1933). Dalgunos consideren qu'esto ye un exemplu de "tiranía de la minoría", por cuenta de que nunca consiguieron la mayoría absoluta, pero ye bien común que quien llogró la mayoría relativa exerza'l poder nes democracies, asina que la xubida al poder de Hitler nun puede ser considerada irrelevante. Sicasí, les sos violaciones a gran escala de los derechos humanos tuvieron llugar tres l'abolición del sistema democráticu. Amás, la Constitución de Weimar dexaba en casu de "emerxencia" que'l canciller tomara'l poder absoluto y atayar los derechos fundamentales ensin necesidá d'aprobación dalguna, daqué que nun ye posible nes democracies lliberales actuales.