Diferencies ente revisiones de «Presidente de Guatemala»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 28:
El Presidente de la República actúa siempres en [[Conseyu de Ministros de Guatemala|Conseyu de Ministros]] o de manera individual con cada [[Ministru|ministru d'Estáu]]. El Presidente de la República ye'l [[Comandante Xeneral del Exércitu de Guatemala]] y Oficial Cimeru de la [[Policía Nacional Civil de Guatemala|Policía Nacional Civil]]. Él representa la unidá nacional y tien de velar polos intereses de tola población de la República, amás ye'l [[Gran Maestre]] de la [[Orde del Quetzal]] y de toles condecoraciones del país.
 
El Presidente, [[Vicepresidente de la República de Guatemala|Vicepresidente]], los ministros, viceministros, secretarios, funcionarios y emplegaos públicos respectivosrespeutivos integren l'Organismu Executivu y tienen prohibíu pola [[Constitución Política de la República de Guatemala|Constitución Política de la República]] el pertenecer a cualesquier [[Partíos políticos de Guatemala|partíu políticu]]. La see del so Gobiernu atopar nel [[Palaciu Nacional de la Cultura (Guatemala)|Palaciu Nacional de la Cultura]], Zona 1 de la [[Ciudá de Guatemala]] y la so residencia oficial ye la [[Casa Presidencial (Guatemala)|Casa Presidencial]], na cual vive cola [[Primer Dama de Guatemala|Primer Dama o'l Primera Caballero de la Nación]] y la so familia.
 
==Antecedentes==
Llinia 51:
# Cumplir y faer cumplir la Constitución y les lleis.
# Aprovir a la defensa y seguridá de la Nación, según al caltenimientu del orde públicu.
# Exercer el mandu de les [[Fuerces Armaes de Guatemala]] con toles funciones y atribuciones respectivesrespeutives.
# Exercer el mandu de tola [[Policía Nacional Civil de Guatemala|Fuerza Público]].
# Sancionar, promulgar, executar y faer que s'executen les lleis.
# Dictar les disposiciones que sían necesaries nos casos d'emerxencia grave o de calamidá pública, teniendo de dar cuenta al [[Congresu]] nes sos sesiones inmediates.
# Presentar Proyeutos de [[Llei]] al [[Congresu de la República de Guatemala|Congresu de la República]].
# Exercer el derechu de vetu con al respectiverespeutive de les lleis emitíes pol Congresu, salvo los casos en que nun sía necesaria la sanción del Executivu de conformidá cola Constitución.
# Presentar añalmente al [[Congresu de la República de Guatemala|Congresu de la República]], al empecipiase'l so periodu de sesiones, informe escritu sobre la situación xeneral de la República y de los negocios de la so alministración realizaos mientres l'añu anterior.
# Someter añalmente al [[Congresu]], pa la so aprobación con non menos de cientu venti díes d'anticipación a la fecha en que principiará l'exerciciu fiscal, per mediu del [[Ministeriu de Finances Públiques de Guatemala|Ministeriu de Finances Públiques]], el proyeutu de presupuestu que contenga en detalle los ingresos y egresos del Estáu. Si'l Congresu nun tuviera aconceyáu tendrá de celebrar sesiones estraordinaries pa conocer del proyeutu.
Llinia 72:
# Conceder condecoraciones a guatemaltecos y estranxeros.
# Dientro de los quince díes siguientes de concluyíu, informar al [[Congresu de la República de Guatemala|Congresu de la República]] sobre'l propósitu de cualquier viaxe qu'haber realizáu fora del territoriu nacional y alrodiu de les resultancies del mesmu.
# Someter cada cuatro meses al Congresu de la República per mediu del Ministeriu respectivurespeutivu un informe analíticu de la execución presupuestaria, pa la so conocencia y control.
# Toles demás funciones que-y asigne esta [[Constitución Política de la República de Guatemala|Constitución]] o la Llei.
 
Llinia 140:
#Muerte o falta absoluta (Artículu 189 de la Constitución).
#Declaración per parte de dos tercios del total de diputaos del Congresu de la República si hai llugar o non a formación de causa contra'l titular del cargu (Artículu 165, lliteral h).
#Declaración d'incapacidá física o mental parte de dos tercios del total de diputaos del Congresu de la República con dictame previu d'una comisión de cinco médicos designaos pola Xunta Directiva del Colexu respectivurespeutivu a solicitú del Llexislativu (Artículu 165, lliteral i).
#Por allongamientu del periodu presidencial, nes siguientes formes:
*a) Per mediu del Congresu de la República, por aciu sesión por mayoría de votos de los diputaos (Artículu 165, lliteral g);
Llinia 161:
2) Otorgar los ascensos de la oficialidá del Exércitu de tiempu de paz y n'estáu de guerra o en situaciones equiparables a esti d'alcuerdu al reglamentu correspondiente.
 
3) Estender el títulu d'Oficial del Exércitu y el despachu respectivurespeutivu a los Caballeros Cadetes que se gradúen na Escuela Politécnica. A los ciudadanos guatemaltecos graduaos n'escueles estranxeres en gocie de beca otorgada pol Ministeriu de la Defensa Nacional, namái conferirá-yos el despachu correspondiente.
 
4) Conferir condecoraciones y honores militares nos casos y formes establecíes pola llei respectivarespeutiva y demás lleis y reglamentos militares.
 
5) Conceder pensiones estraordinaries.