Diferencies ente revisiones de «Violonchelu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 244:
Cuando se toca nuna sola cuerda y quier consiguise soníos más agudos ye necesariu primir los deos más cerca del [[ponte]], pa ello hai qu'asitiar la mano en distintos llugares del mástil, más arriba (o más embaxo si quier consiguise soníos más agudos). Estos distintos llugares nos que s'asitia la mano a lo llargo del mástil llámase-yos posiciones y a caúna d'estes conózse-y con un númberu ordinal. Antes d'entrar nel analís de cada posición hai qu'estremar dos tipos de posiciones: les posiciones baxes, que son les que s'asitien más alloñaes de la ponte y nelles el matapioyos asitiar na parte posterior del mástil, y les posiciones altes, que son les que s'asitien más cerca de la ponte y nelles el [[Pulgar (deu)|pulgar]] asítiase sobre la cuerda, perpendicularmente a esta y faciendo presión.
 
Les posiciones baxes son la primera, segunda, tercer y cuarta. La más cómoda y fácil de toles qu'hai ye la primer posición, la más cercana a les clavíes y la más alloñada de la ponte, esto ye, la más baxa. Nesta posición, el furabollos primir nel llugar precisu pa consiguir la nota que forme un intervalu de segunda mayor cola nota propia de la cuerda en que se toca. Por casu, si tocar na cuerda ''la'', l'índiz primíu tien de consiguir un ''si''. La segunda posición llógrase xubiendo un intervalu de segunda mayor cada unu de los deos, tando la mano un pocu más cerca de la ponte y nuna posición más alta na que se van consiguir soníos más agudos. La tercer posición llógrase xubiendo un intervalu de segunda mayor tolos deos respectorespeuto de la segunda posición, averándose'l matapioyos a la caxa de resonancia. La cuarta posición llógrase xubiendo un intervalu de segunda mayor tolos deos respectorespeuto de la tercer posición, ye la posición más alta na que puede caltenese el pulgar na parte posterior del mástil, yá que nesta posición el pulgar yá topeta cola caxa de resonancia. Amás de estos cuatro asities esiste una quinta que ye evitada en munches ocasiones y llámase media posición. Esta ye realmente la más baxa de toes, esto ye, la más alloñada de la ponte. Nella l'índiz primíu crea una nota mediu tonu cimeru a la nota propia de la cuerda.
 
Les posiciones altes llámase-yos posiciones del pulgar, ''thumb'', o de cejilla. Nestes posiciones, el pulgar asítiase sobre les cuerdes, perpendicularmente a estes y primiéndoles, y funciona como un quintu deu. Cada posición d'estes llógrase xubiendo un intervalu de segunda mayor al respectiverespeutive de l'anterior. La posición más baxa d'estes ye la quinta, y la más alta ye la que más s'avere a la ponte, anque non puede xubise tou lo que se quiera cuidao que a partir d'un llugar del mástil el soníu empiora notablemente. Estes posiciones son más incómodes que les baxes y por tantu de mayor dificultá. Cuanto más alta ye la posición, los deos tienen qu'asitiase más xuntos por razones físiques, polo que nes posiciones de pulgar ye más difícil [[afinación|afinar]].
 
;Cambéu de posición:En toles obres ye necesariu tener asitiada la mano en posiciones distintes y pallo ye precisu faer cambeos de posición. Estos cambeos resulten ser pruebes de fueu pa consiguir una bona afinación. Pa faer un bon cambéu de posición, ye necesariu faer primeramente una anticipación, esto ye, antes de mover la mano preparar el movimientu pa nun perder el ritmu de la obra. Mientres el desplazamientu de la mano, los deos nun tienen de perder el contactu cola cuerda, pero nunca tienen de primila. Los cambeos de posición deben de ser rápidos y precisos pa nun perder el ritmu nin la afinación, polo que ye un aspeutu bien importante nel estudiu d'una obra.
Llinia 266:
Pa producir un soníu óptimo, ye necesariu estregar col arcu les cuerdes, moviéndolo de derecha a esquierda, ente la ponte y el mástil. L'arcu tien de tar perpendicular a les cuerdes y tien d'asitiase de la forma aparente por que toes les clines entren en contactu con estes. Cuando se mueve l'arcu pela parte del talón (la zona del arcu más próxima a la mano), el brazu enteru tiense que mover en bloque, curiando que l'arcu permaneza siempres perpendicular al mástil y a les cuerdes.
 
Cuando se mueve l'arcu pela parte de la punta (la zona del arcu más alloñada de la mano) tiense qu'espurrir l'antebrazu, dexando la parte anterior al coldu quieta. D'esta forma l'arcu nun se tuerci y nun se pierde'l soníu. A midida que l'arcu averar a la punta, la mano derecha queda más alloñada del cuerpu, y p'evitar que l'arcu xire (el brazu funcionaría como un [[Compás musical|compás]]) la [[muñeca]] tien que xirar escontra la so esquierda, pa caltener la mano perpendicular al respectiverespeutive de les cuerdes.
 
Esti movimientu de la muñeca conózse-y como pronación, bien importante pa faer soníos fuertes cuando se toca na punta del arcu. La muñeca derecha tien de caltenese siempres relaxada, inclusive en momentos d'intensidá sonora. Pa consiguir, polo xeneral, un soníu más fuerte, lo único que se tien que faer ye dexar más pesu del brazu sofitáu nel arcu, y nun enterriar la muñeca porque produciría dolor y agarrotamiento. Al respectiverespeutive de la forma de suxetar l'arcu, yá se faló na seición de ''Técnica de la posición''.
 
==== Arcu enriba y arcu embaxo ====