Diferencies ente revisiones de «Galilea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"subregión" +"subrexón"
Llinia 6:
[[Archivu:Lemon Orchard in the Galilee by David Shankbone.jpg|thumb|Plantíu de llimonales na '''Alta Galilea'''.]]
[[Archivu:First century palestine-es.svg|thumb|La rexón en tiempos de los romanos, sieglu I Y.C.]]
'''Galilea''' (en n'[[idioma hebréu|hebréu]], הגליל ''hai-Galil'', "la provincia" ; en n'[[idioma árabe|árabe]], '''الجليل''' ''al-Jalil''; en [[llatín]] ''Galilaea'', del [[griegu antiguu]] ''Γαλιλαία'') ye una rexón histórica montascosa asitiada al norte d'[[Israel]], allugada ente'l [[mar Mediterraneu]] y el valle del Zabulón al Oeste, el sur d'El Líbanu al Norte, el [[Valle de Jezreel]] y Beat Shean al Sur, el valle del Xordán, el valle de Hula y el Kinneret al Este.
 
Anguaño constitúi la zona norte del [[Estáu d'Israel]]. Tien una área averada de 4.000 kilómetros cuadraos, rica n'llanures fértiles y grebos montes. Ye una rexón de llombes, ente elles el célebre [[monte Tabor]], llugar nel que, según la tradición cristiana, asocedió la [[Tresfiguración de Jesús]]. El clima ye lluviosu y húmedu, rexistrándose una pluviosidá d'hasta 800 mm. Les principales actividaes económiques son l'agricultura y la pesca nel mar de Galilea. Ye una encruciada de caminos ente les planicies mediterránees y los desiertos al este del [[río Xordán]].
Llinia 55:
Munches families kibbutzim y moshav operen Zimmern (alemán: "habitaciones", el términu local pa una cama y almuerzos). Numberosos festivales celebrar mientres tol añu, especialmente nes otoñaes y primavera. Éstos inclúin el festival d'Acre (Acco) del teatru alternativu, el festival de la collecha de l'aceituna, los festivales de música qu'ufierten la xente angloparlante, el klezmer, la renacencia, y la música de cámara, y el festival de la danza de Karmiel.
 
== SubregionesSubrexones ==
La Galilea estrémase de cutiu nestes subregionessubrexones:
 
*La Baxa Galilea cubre la área al norte de los Valles (Jezreel, Harod y el valle de Beth Shean) y al sur del Valle Beit HaKerem. Les sos fronteres al este nel valle del Rift de Xordania. El so clima ye mediterraneu, con baxes precipitaciones si comparar cola Alta Galilea, tien llombes baxes y los montes son de carbayu y una gran cantidá de plantes. El so terrén ye de tiza nidia, pero nes fasteres orientales son polo xeneral de basaltu. Tien amplios valles utilizaos como tierra de cultivu. Nella atopa'l pueblu de Cana.