Diferencies ente revisiones de «Avieyamientu humanu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 68:
| apellíu4= Jore | nome4= D. }}</ref> qu'alterien tolos componentes celulares (acedos nucleicos, proteínes y lípidos). Calculóse que cada molécula de [[ADN]] contenida en caúna de les nueses célules ye oxetu d'unos 10.000 ataques per día per parte de los radicales llibres.
 
L'ADN conteníu nel interior de les mitocondrias ta muncho más espuestu que l'ADN del nucleu, yá que ta más próximu a la fonte de los ERO y ta menos protexíu, al escarecer de d'[[histona|histones]]. Cuidao que l'ADN mitocondrial codifica sobremanera pa componentes de la maquinaria de producción d'enerxía, estos componentes atropen alteraciones que contribúin a menguar la so funcionalidad, lo que produz un amenorgamientu de la producción d'enerxía ([[Adenosín trifosfato|ATP]]) detectable a partir de los 50 años. Cuando la producción de ATP mengua per debaxo d'un estragal, la célula apuerta incompetente, polo que se desencadena'l procesu de muerte celular por [[apoptosis]], de manera que mengua'l númberu de célules productores d'enerxía, lo que contribúi al procesu d'avieyamientu.
 
Pa protexese de los radicales llibres d'osíxenu (ente los que s'atopen el ion [[superóxido]], el [[peróxido d'hidróxenu]] o'l ion [[hidroxilo]], que ye'l más tóxicu), l'afigura, los fluyíos tisulares y les célules tienen '''mecanismos antiosidantes''', ente los que s'atopen:<ref name = "Bonnefont"/>
Llinia 141:
}}</ref> cuando s'escueyen mosques mientres munches xeneraciones (en función d'un timing impuestu de reproducción) reparar que les mosques a les que se-yos impunxo una reproducción tardida son más llonxeves que les mosques con reproducción precoz. Esta diferencia na llonxevidá reparar dempués de 10 años de seleición a partir d'un ancestru común.
 
Per otru llau, demostróse esperimentalmente que los texíos reproductivos pueden emitir una señal capaz d'influyir la llonxevidá. Asina, la irradiación de drosófilas con dosis radiactives débiles, que destrúin les sos ovocitos, aumenta la vida media d'estos insectosinseutos. Tamién se repara un efeutu similar si de destrúin les célules xerminales nel vierme [[Caenorhabditis elegans|C. elegans]] o en mures.
 
Apocayá identificóse un mecanismu xenéticu universal, calteníu al traviés de la evolución, que controla la rapidez del procesu del avieyamientu na mayoría de les especies. La función d'estos xenes sería afaer la distribución de los recursos enerxéticos en relación coles llimitaciones de la redolada pa dexar la reproducción: