Diferencies ente revisiones de «Hemorraxa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"sanguíneu" +"sanguineu"
Llinia 24:
 
 
Una '''hemorraxa''' ye la salida de [[sangre]] dende'l [[aparatu circulatoriu]], provocada pola rotura de [[vasos sanguíneos]] como [[venes]], [[arteries]] o [[Capilar sanguíneusanguineu|capilares]]. Ye una mancadura que desencadena una perda de sangre, de calter internu o esternu, y dependiendo del so volume puede aniciar diversos entueyos (anemia, choque hipovolémico, etc.).
 
== Clasificación ==
Los distintos tipos d'hemorraxes clasificar según el so orixe anatómicu, el tipu de vasu sanguíneusanguineu afeutáu, o la causa que la anicio.
 
=== Según el so orixe ===
* '''Hemorraxa interna:''' Ye la rotura de dalgún [[vasu sanguíneusanguineu]] nel interior del cuerpu.
* '''Hemorraxa esterna:''' Ye la hemorraxa producida por rotura de vasos sanguíneos al traviés de la [[piel]], esti tipu d'hemorraxes ye producida frecuentemente por feríes abiertes.
* '''Hemorraxa exteriorizada:''' al traviés de furos naturales del cuerpu, como la [[boca]] devolviendo ([[hematemesis]]) o tusiendo ([[hemoptisis]]), la [[ñariz]] ([[epistaxis]]), cualesquier parte del aparatu dixestivu ([[hemorraxa gastrointestinal]]), el [[rectu]] ([[rectorragia]]), la [[natura]] ([[metrorragia]]), la [[uretra]] ([[hematuria]]), el [[oyíu]] ([[otorragia]]), y el güeyu ([[hiposfagma]]).
 
=== Según el tipu de vasu sanguíneusanguineu rotu ===
[[Archivu:Eye hemorrhage.jpg|thumb|Hemorraxa nun [[güeyu]].]]
* '''Hemorraxa capilar:''' Ye la más frecuente y la menos grave, pos los [[capilar sanguíneusanguineu|capilares sanguíneos]] son los vasos más abondosos y que menos presión de sangre tienen. El sangre flúi ''en sábana''.
* '''Hemorraxa venosa:''' El sangráu vien de dalguna [[vena]] mancada y el sangre sale de forma continua, pero ensin fuerza: ye de color coloráu escuru.
* '''Hemorraxa arterial:''' Ye la más grave si nun se trata a tiempu puede llegar a la muerte. El sangráu vien de dalguna [[arteria]] mancada y el sangre sale en forma de remexu intermitente: ye de color coloráu resplandiosu.