Diferencies ente revisiones de «El Valle Altu de Peñamellera»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"otorgar" +"dar"
Llinia 29:
Del periodu de la monarquía asturiana créese que pertenecen los descubrimientos atopaos debaxo del templu de San Pedro de Plecín y que según paez correspondía a otra ilesia. La primer prueba documental de Peñamellera data de 1032, fecha na cual se permutaron los condes de Piniolo y Aldonza y el rei Lleones Bermudo III territorios dexando los primeros la metá de Peñamellera. N'incorporando totalmente el territoriu al reinu, el monarca Fernandu II quitó a Asturies d'estes zones pa incluyiles nel reinu de Lleón anque eclesiásticamente inda dependiera del obispáu d'Uviéu.
 
En 1340 el rei Alfonso XI otorgada al pueblu de Peñamellera'l fueru pol cual les xentes del conceyu podíen nomar a los sos representantes ensin tener qu'allegar a los allugamientos de Santillana. Apaecen nesti momentu varios poderes señoriales como los d'Aguilar, qu'ostentaron el señoríu de Peñamellera. Esta señorialización traxo consigo l'apaición de torres señoriales y la patrimonialización de los cargos públicos. Nesti periodu de tiempu falar por primer vegada de la intención d'estremar el valle en dos unidaes alministratives, l'altu valle y el baxu.
 
Na edá moderna'l valle de Peñamellera formaba parte de la mancomunidá de los cinco abarganes de la contorna de Burgos. Ente 1514 y 1522 formó parte xunta con San Vicente de la Barquera d'una xurisdicción independiente. En 1749 foi amestáu a la intendencia de Burgos y Cayáu de Laredo. Formó parte, como El Valle Baḥu y [[Rivadeva]], de la contorna histórica de les Asturies de Santillana o Merindad, hasta que s'integró la provincia de Cantabria de 1778.