Diferencies ente revisiones de «Musa»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-poetisa +poeta )
m Iguo testu: -"otorgar" +"dar"
Llinia 48:
* De Zeus y [[Plusia]];
* De Zeus y [[Moneta]], probablemente una simple traducción de Mnemósine o [[Mneme]], d'onde son llamaes Mnemónides;
* De D'[[Éter (mitoloxía)|Éter]] y Gea.
 
Considerar a [[Eufeme]] nodriza de les Muses y al pie del [[monte Helicón]] la so estatua apaecía al pie de la de [[Llinu (mitoloxía)|Llinu]].
Llinia 76:
Nos poemes homéricos considerar a les Muses dioses de la música y la poesía que viven nel [[Monte Olimpo (Grecia)|Olimpo]]. Ellí canten allegres cantares nes comíes de los dioses, y nel funeral de [[Patroclo]] cantaron llamentos. De la estrecha relación esistente en Grecia ente la música, la poesía y la danza puede tamién inferise qu'una de les ocupaciones de les Muses yera'l baille. Como les adoraba nel monte Helicón yeren naturalmente acomuñaes con [[Dioniso]] y la poesía dramática, y por esto yeren descrites como los sos acompañantes, compañeres de xuegu o neñeres.
 
El poder que se-yos atribúi con más frecuencia ye'l de traer a la mente del poeta mortal los sucesos qu'hai de rellatar, según otorgada-y el don del cantar y da-y elegancia a lo que recita. Nun hai razón pa duldar de que los poetes más antiguos yeren sinceros nel so invocación a les Muses y que realmente se creíen inspiraos por elles, pero en dómines posteriores, al igual que na actualidá, tal invocación ye una mera imitación. (Vease ''«[[#Funciones na lliteratura|Funciones na lliteratura]]»'' más palantre).
 
Al ser dioses del cantar, tán naturalmente rellacionaes con [[Apolo]], el dios de la [[llira (preséu musical)|llira]], quien tamién instruyía a los bardos y yera mentáu al pie de elles inclusive por Homero. En dómines posteriores Apolo ye asitiáu en bien estrecha relación con elles, pos se-y describe como xefe del coru de les Muses col [[epítetu]] ''Musageta'' (Μουσαγέτης).
Llinia 97:
 
== Funciones na sociedá ==
[[Archivu:Musae.png|thumb|Los nueve muses canóniques: (d'esquierda a derecha) Clío, Talía, Erato, Euterpe, Polimnia, Calíope, Terpsícore, Urania y Melpómene. Dibuxu de d'[[:Ficheru:Sarcophagemuses.jpg|un sarcófagu]] nel Muséu del Louvre.]]La palabra griega ''mousa'' ye un sustantivu común amás d'un tipu de diosa: significa lliteralmente ‘cantar’ o ‘poema’. La palabra deriva probablemente del raigañu indoeuropéu *''men-'', que ye tamién l'orixe del griegu ''[[Mnemósine]]'', del [[llatín]] ''[[Minerva]]'', y de les pallabres [[Idioma español|castellanes]] ''[[mente]]'' y ''[[muséu]]''. O, alternativamente, de *''mont-'', ‘monte’, por cuenta de la so residencia nel monte Helicón, que ye menos probable en significáu, pero más probable lingüísticamente.
 
Les Muses yeren por tantu les personificaciones y el patrocinadores de les representaciones de discursos en versu o ''mousike'' (d'onde provien «[[música]]»), ‘arte de les Muses’. Nel periodu arcaicu, primero que los llibros tuvieren llargamente disponibles, esto incluyía casi toles formes d'enseñanza: el primer llibru griegu d'astronomía, por [[Tales]], taba escritu en n'[[hexámetru dactílico|hexámetros dactílicos]], igual que munches otres obres de la [[filosofía]] [[presocráticu|presocrática]]. Tantu [[Platón]] colos [[Pitágoras|pitagóricos]] incluyíen explícitamente la filosofía como un subxéneru de ''mousike''. [[Heródoto]], que'l so principal mediu d'espresión yera la recitación pública, llamó a cada unu de los nueve llibros de los sos ''Hestories'' col nome d'una musa distinta.
 
Pal poeta y llexislador [[Solón]], les Muses yera «la clave de la bona vida», pos traíen tanto la prosperidá como l'amistá. Solón buscó la perpetuación de les sos reformes polítiques al traviés del establecimientu de la declamación de la so poesía (completada con invocaciones a les sos Muses práutiques) per parte de mozos atenienses nos festivales de cada añu.