Diferencies ente revisiones de «Amelia Earhart»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
m Iguo testu: -"otorgar" +"dar"
Llinia 5:
[[Archivu:Ameliachild.jpg|100px|thumb|left|Fotografia d'Amelia Earhart na so infancia.]]
 
Amelia yera fía de Samuel "Edwin" Stanton Earhart (1867-1930) y Amelia "Amy" Earhart (nacida Otis) (1869-1962). Pasó bona parte de la so infancia en n'[[Atchison (Kansas)|Atchison]] ([[Kansas]]) colos sos güelos maternos, quien-y apurrieron un estilu de vida llenu de comodidaes. El so güelu, Alfred Gideon Otis, yera un prominente xuez federal retiráu, que pensaba que'l padre d'Amelia, Edwin Earhart, abogáu d'empreses del ferrocarril, nun taba en condiciones d'aprovir a la so familia un estilu de vida lo suficientemente folgosu.<ref name=us>US History: [http://www.u-s-history.com/pages/h1658.html Amelia Earhart]</ref>
 
Mientres la so infancia, Amelia dio amueses d'una personalidá inquieto y coraxoso, pos s'arreyaba n'actividaes atribuyíes a los mozos: esguilaba árboles, esmucir en trinéu y disparaba a aguarones con un rifle. Tamién tenía como pasatiempu axuntar retayos de periódicos de muyeres famoses que sobresalíen n'actividaes tradicionalmente protagonizaes por homes.<ref name=us/>
Llinia 37:
A esti altor de la so vida sentía que yera la oportunidá de faer un vuelu sola pol Atlánticu, pos otres muyeres taben a puntu d'intentalo, y George aguiyar pa caltener el so nome en primer planu. Hasta [[1932]] naide fixera un viaxe en solitariu dende Lindberg. Ella fadría'l viaxe dende [[Harbour Grace]], [[Terranova y Llabrador]], a [[Gran Bretaña]]. El [[20 de mayu]], esactamente 5 años dempués de ''Lindy'', montada nun ''[[Lockheed Vega]]'' modificáu, realizó'l viaxe.
 
Cuidao que nun tomaba café o té, Amelia calteníase despierta goliendo sales. Namái llevaba un termu con [[sopa]] y una llata de [[zusmiu de tomate|zusmiu de tomate]]. Llegó fora del puntu entamáu en [[Derry]], nel norte d'[[Irlanda del Norte|Irlanda]]. Baxando del avión preguntó-y a un home que s'averaba y tuvieron la siguiente conversación:
:—¿Onde toi? —preguntó Earhart.
:—Nel pacional de Gallegher. ¿Vienes de llueñe?
Llinia 43:
Nesa travesía impunxo más marques: primer muyer en faer un vuelu solitariu nel Atlánticu, primer persona en faelo dos veces, la distancia más llarga volada por una muyer ensin parar y récord por crucialo nel menor tiempu.
 
Les reconocencies atropáronse. Fixo un tour per Europa; en Nueva York fixo un percorríu so una agua de pasquinos; el presidente [[Herbert C. Hoover|Hoover]] condecorar cola medaya dorada especial de la [[National Geographic Society]]; recibió les [[llaves de la ciudá|llaves de delles ciudaes]]; foi votada la muyer más destacada l'añu. El congresu condecorar cola ''Distinguished Flying Cross'', otorgadadada per primer vegada a una muyer.
 
En [[1934]] anunció a George que la próxima aventura sería un vuelu al traviés del Pacíficu, dende [[Hawái]] a California, y dempués a Washington. Diez piloto intentar y morrieron. Salió de [[Honolulu]] el [[11 de xineru]] de [[1935]] y aterrizó en n'[[Oakland (California)|Oakland]], [[California]], ante un ensame que la vitoreaba. [[Franklin Delano Roosevelt|Roosevelt]] unvió-y el so felicitaciones. Esi mesmu añu realizó'l primer viaxe solitariu de Los Angeles a [[Ciudá de Méxicu]], y dellí a [[Newark (Nueva Jersey)|Newark]], [[Nueva Jersey]].
 
Yá en [[1935]] empezó a entamar faer un viaxe alredor del mundu. El ''Lockheed Electra 10Y'' foi la máquina escoyida. De realizalo marcaría dos afitaos: la primer muyer en faelo y la mayor distancia posible circunnavegando el globu nel so ecuador. Según ella yera'l vuelu que-y quedaba por realizar.