Diferencies ente revisiones de «Club Deportivo Málaga»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"otorgar" +"dar"
Llinia 52:
Los posteriores nun fueron años afortunaos pal Málaga. En [[1956]], la espedición malaguista sufrió un accidente aereu nel [[Aeropuertu de Tenerife Norte|aeropuertu de Tenerife]]; afortunadamente ensin consequencias. Y en [[1959]], el club sufrió un nuevu descensu a la Tercera División, trece años dempués d'emigrar de la mesma per últimu vegada. Foi entós, mientres la temporada 1959/60 cuando'l ''C.A. Malagueñu'' y ''C.D. Málaga'' diben atopase xuntos na [[Tercera División d'España]]. Como filial el ''C.A. Malagueñu'' tendría de ser baxáu. Pa evitar esto, dixebraron dambos clubes na [[RFEF|Federación]], pudiendo asina evitar el descensu.
 
En [[1961]] celebróse la I edición del [[Trofeo Costa del Sol|Troféu Internacional Costa del Sol]], entamáu pol C.D. Málaga, en que la so final impúnxose'l [[Athletic Club|Athletic de Bilbao]] al [[Sevilla Fútbol Club]] por cuatro goles a cero. Participaron tamién en dicha edición l'equipu francés del [[OGC Niza|Olimpique de Niza]] y l'austriacu del [[SC Wiener Neustadt]]. El Málaga empezó a apostar el tornéu veraniegu a partir de la siguiente edición, en [[1962]], y consiguió el so primer troféu en [[1963]] al imponese al [[Real Madrid Club de Fútbol|Real Madrid]] por dos goles a unu. Pa los aficionaos malaguistas supunxo la oportunidá de ver a grandes equipos y a estrelles de categoría mundial xugando en La Rosaleda, como'l [[SL Benfica]] de d'[[Eusébio da Silva Ferreira|Eusébio]] na edición de [[1966]] o'l [[Santos Futebol Clube|Santos FC]] encabezáu por [[Pulgué]] en [[1967]].
 
=== El quinqueniu d'oru y la década de los setenta ===
Llinia 63:
Dempués d'una salida polémica de Viberti del club al rematar la temporada [[Primer División d'España 1973/74|1973/74]], los consideraos como años doraos acabaron con un nuevu descensu a Segunda División na temporada [[Primer División d'España 1974/75|1974/75]] y debíu al pixín fechu de perder la diferencia particular de goles col [[Granada Club de Fútbol|Granada CF]]. Lo que siguió de siguío d'esa mesma década, con xuntes directives presidíes por ''José Ibáñez Narváez'' primero y ''Federico Brinkmann'' dempués, foi una probe actuación del equipu malaguista que yá dexara tras lo conocío popularmente como ''el quinqueniu d'oru'', con un par d'ascensos a la máxima categoría en [[1976]] y [[1979]] (esti postreru llográu col regresu de Viberti, qu'ocupó'l banquín en tándem col so antaño entrenador Jenő Kálmár) qu'acabaron en dos talos regresos inmediatos a segunda división en [[1977]] y [[1980]] tres dos desastroses temporaes nes que l'equipu remató en dambos casos como colista de la categoría.
 
Na temporada [[Primer División d'España 1979/80|1979/80]] en concretu, tuvieron llugar amás fechos tan polémicos como una incomparecencia del club nun partíu contra la l'[[Agrupación Deportiva Almería|AD Almería]] que tenía d'apostase en n'[[El Mirador (estadiu)|El Mirador]] d'Alxecires por cuenta de la clausura de La Rosaleda por incidentes nun partíu anterior contra'l [[Rayu Vallecanu]], según una denuncia d'amañu d'un partíu contra la [[Unión Deportiva Salamanca|UD Salamanca]] qu'acabó con resultancia de 0-3 a favor de los salmantinos y qu'a la fin acabó siendo tornada por falta de pruebes fehacientes del fechu.
 
=== Los primeros años ochenta: El Málaga de los canteranos ===
Llinia 92:
La temporada [[Segunda División d'España 1990/91|1990/91]] na categoría de plata supunxo un intentu desesperáu por xubir a Primer División calteniendo bona parte de la plantía que baxara y asumiendo riesgos más altos pa la cada vez más maltrecha economía del club. El trespasu de Pedro Jaro al Real Madrid compensar cola vuelta de [[Fernando Peralta]] dende'l Sevilla F.C., fichaxe que supunxo un pleitu pol impagu del mesmu que se xunía a los problemes de la entidá con [[Ministeriu de Facienda y Alministraciones Públiques|Facienda]]. Tres la marcha d'Antonio Benítez, [[Waldo Ramos]] foi l'entrenador qu'empezó la temporada, pero foi destituyíu tres once jornada por males resultaos y sustituyíu nes sos funciones por [[Abdallah Ben Barek]]. Col francu marroquín nel banquín l'equipu realiza una bona segunda vuelta y a falta de dos jornada llogra certificar matemáticamente la disputa de la promoción d'ascensu. El rival de primera división na promoción ye'l [[Cádiz Club de Fútbol|Cádiz C.F.]], que rematara la temporada en decimoctava posición. El partíu d'ida, apostáu'l [[12 de xunu]] de [[1991]] en La Rosaleda, acaba cola resultancia d'unu a cero a favor con gol de [[Esteban Vigo]]. Nel partíu de vuelta, apostáu una selmana dempués, el Cádiz iguala la eliminatoria con gol de [[José Manuel González López|José González]] y, como l'añu anterior, la promoción hai de decidise na prórroga primeru y nos penaltis finalmente. Na riola, tres el fallu de [[Raúl Procopio]] pol Cádiz, el Málaga atina los sos cuatro llanzamientos hasta que [[Antonio Mata]] erra el definitivu tres parada del ex-porteru malaguista [[József Szendrei]], que na muerte súbita detien-y otru penalti a [[Emilio Pérez]], quitando al club de xubir a [[Primer División d'España|Primer División]].
 
Tres el fracasu de la temporada anterior, el presidente [[José Toboso]] decide faer cambeos nel club pa poder faer frente a la delicada situación económica y torga que [[José Pardo]] torne a la presidencia a pesar del calter provisional de la so marcha. La recaldación del trespasu d'Antonio Mata al [[CD Tenerife]] sirve pa evitar el descensu alministrativu a [[Segunda División B]] arriendes de les denuncies interpuestes por dieciséis xugadores ante la l'[[Asociación de Futbolistes Españoles|AFE]]. Con una plantía iguada sobre la base de xugadores canteranos del Club Atlético Malagueñu, l'equipu tien un pésimu arranque ligueru con dos partíos pérdidos fora de casa y una humillante derrota en La Rosaleda ante la [[Xunió Esportiva Figueres]] por cero goles a cinco. [[José Luis Monreal Sotillo|José Luis Monreal]] sustitúi a Ben Barek, pero nun llogra ameyorar el rendimientu del equipu y ye igualmente cesáu tres quince partíos apostaos. Ye entós cuando decide echase mano del entrenador del filial, [[Antonio Montero "Nene"]], que tampoco llogra sacar al equipu de los puestos baxos de la clasificación. Los repitíos impagos nes nómines favorecen l'encierre de los xugadores nos vestuarios de La Rosaleda y una sentada de protesta previa al partíu frente a la [[Sociedá Deportiva Compostela|S.D. Compostela]] celebráu'l [[17 de mayu]] de 1992, que sentencia al equipu al descensu a [[Segunda División B]] a falta d'una xornada pa terminar la competición.
 
Los esfuerzos del club mientres tol añu [[1992]] por acoyese al plan de saneamientu col que la [[Lliga de Fútbol Profesional]] pretendía salvaguardar a los clubes de fútbol español más empeñaos fueren inútiles. Acarretando una delda total de 2.429 millones de pesetes y numberosos compromisos económicos al curtiu plazu, el capital social de 970 millones de pesetes que'l club tenía que cubrir pa poder convertise en [[Sociedá Anónima Deportiva]] antoxábase demasiao altu, non fructificando la comisión ciudadana qu'el [[Conceyu de Málaga]] conformara con empresarios locales pa intentar salvar al club. Al nun rematase satisfactoriamente'l procesu de conversión en Sociedá Anónima Deportiva y col agravante d'atopase'l club en [[Segunda División B]], la directiva de José Toboso dimite en plenu en xunu de 1992. Tres dos asamblees estraordinaries convocaes pa la eleición d'un nuevu presidente que tuviera dispuestu a dirixir el club, el [[27 de xunetu]] de [[1992]] la comisión xestora, cola presencia de cuarenta socios, quedó escastada. L'equipu filial, el Club Atlético Malagueñu, gracies a que na [[Federación Española de Fútbol]] tenía un númberu de rexistru independiente, desafiar de la so condición afiliada y pudo siguir como equipu titular malaguista, que la so denominación pasó a ser en 1994, [[Málaga Club de Fútbol]].
 
== Escudo ==
L'escudu qu'usaba'l CD Málaga yera bien paecíu al del actual Málaga C.F. Yera un escudu aguyáu na punta, nel centru del cual apaez una cinta blanquiazul coles iniciales del club (''C. D. M.''), y un balón de fútbol. Esta cinta que la crucia de baxo a enriba y de derecha a esquierda formando un ángulu de 45º estrema al escudu en dos cuarteles: nel cuartel cimeru-esquierdu reproduz un grabáu del Castiellu de Gibralfaro, la ciudá de Málaga sobre la badea de forma bien similar a como apaez nel escudu municipal (unes peñes cimadas d'una villa acompañada d'un puertu no baxo) en referencia a la ciudá onde ta establecíu'l club; nel cuartel inferior-derechu apaez un campu azul cruciáu por trés barras verticales blanques. La bordura del escudu ye dorada. Les iniciales TM qu'apaecen en numberoses versiones del escudu, referir al a divisa dinástica ''[[Tantu monta]]'', bien recurrente na heráldica otorgadadada polos [[Reis Católicos]].
 
== Himnu ==