Diferencies ente revisiones de «Propiedá intelectual»

m
Iguo testu: -"otorgar" +"dar"
m (Iguo testu: -"otorgar" +"dar")
m (Iguo testu: -"otorgar" +"dar")
* Establecía un sistema de monopoliu temporal universal: 21 años pa los llibros publicaos antes de 1710, 14 años prorrogables por otros 14 pa los llibros publicaos darréu.
 
El conflictu vieno con el imprentadores, quien alegaben qu'una vegada encargaes y recibíes les obres, los beneficiarios del monopoliu tendríen de ser ellos y non l'autor orixinal. Nacía asina'l sustentu de lo que más tarde sería la diferencia ente [[copyright]] y [[derechos d'autor]]. Mientres el primeru convierte la obra nuna mercancía más faciendo dafechu transmisibles los privilexos otorgaosdaos pol monopoliu llegal, el segundu va acutar derechos a'l autores más allá inclusive dempués de la vienta.
 
=== La Ilustración francesa y l'alderique sobre la naturaleza del derechu ===
Con distintes formes y matices el sistema estendíase adulces per Europa. [[Dinamarca]] y [[Suecia]] tuvieron la so primer llexislación en [[1741]] y [[España]] en [[1762]], por llei otorgadadada pol rei [[Carlos III d'España|Carlos III]]. Pero l'alderique sobre la naturaleza d'estes patentes siguió abiertu. Mientres el copyright tendía a homologar el privilexu con una forma más de propiedá, el derechu d'autor riquía una fundamentación qu'a la fin lo oldeara con un [[derechu natural]], non nacíu d'una concesión real, sinón directamente reclamable de forma evidente... lo cual, dáu lo recién de la so apaición nun yera, nin tanto, una argumentación teórica fácil, como amosaba, por casu, la Lettre sur -y commerce deas llibres de [[Diderot]].
 
[[Archivu:Denis Diderot 111.PNG|thumb|150px|right|Semeya de [[Denis Diderot]], obra de [[Michel van Apondero]].]]