Diferencies ente revisiones de «Mantis religiosa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 49:
[[Ficheru:Mantis religiosa - 720x576.ogv|thumb|Mantis relixosa [[Alimentación|alimentándose]]]]
 
Caza a la chisba, permanez inmóvil coles pates delanteres xuntes (polo que paez que ta rezando), a la espera de qu'una presa avérese. Cuando otru insectuinseutu pósase al pie d'ella, repárase xirando la cabeza (les mantis gocien de bien bona vista) y llanzándose al ataque de momentu. Hai un tipu d'arte marcial inspiráu na so forma d'atacar. Les sos pates delanteres suxeten a la víctima y la mantis empieza a alimentase d'ella darréu, inclusive si la so presa sigui lluchando pa escapar. La rapidez de les sos pates delanteres ye tal que pue atrapar mosques en vuelu.
 
Les preses puen ser taramiaes en parte o na so totalidá, y dexen namái como restos de la llacuada pates, nales o élitros, que la mantis escrupulosamente dexa cayer al suelu. P'alimentase, ye capaz de cazar: xaronques, llagarteses, pequeños mures, polilles y colibríes.
Llinia 63:
 
== Rellación con l'home ==
La rellación ente la ''Mantis relixosa'' y l'home foi un tanto contradictoria yá que, per un sitiu, espertó l'interés y l'almiración, y per otru amena la rocea y el mieu. Polo xeneral n'España la cultura popular equivocadamente presenta a la mantis relixosa como un animal peligrosu y venenosu a pesar de ser totalmente inofensivu y beneficiosu pal home, pos taramia gran cantidá d'otros insectosinseutos. En dellos conceyos la mantis relixosa recibe nomes vernáculos como "muerte" o "caballín del diañu", que revelen esa concepción negativa. Oldeen estes denominaciones coles de "relixosa", del nome científico y común, y la de "santateresa", que faen alusión a esa posición na que paez que s'atopa rezando cuando acesma a les sos preses.
El fechu de ser un gran predador d'otros invertebraos como saltapraos fai que-y la considere como especie bien beneficiosa. Igualmente, la so guapura y la so agresividá paecen xenerar una especial atracción en munches persones.
Atopar les sos puestes considérase un bon badagüeyu en delles zones.