Diferencies ente revisiones de «Pelo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 51:
== Funciones del pelo nel ser humanu ==
Nos seres humanos, el pelo tien dos funciones:
* Proteición: El pelo protexe al cueru cabelludo del sol y del fríu. Les ceyes y les pestañes protexen los güeyos del sudu que pudiera cayer de la frente, los pelos de la ñariz torguen la entrada nes fueses nasales de polvu, partícules que pueda contener l'aire. Tamién sirve pa l'amortiguación de golpes y rozadures. Enzanca les picadures d'insectosinseutos y ameyora el control de la temperatura corporal por aciu disipación.
* Estética: En toles cultures el pelo tuvo mayor o menor grau de cuidu ya importancia. Dende'l so peñáu, llaváu, recoyíu y afatáu hasta'l so total afaitáu. La enforma o poca presencia de vellu foi un símbolu estéticu de múltiples significaos: fortaleza, sabiduría, esperiencia, virilidad/feminidad, llibertá, esclavitú, moda, relixón, poder adquisitivu, estamentu social, ideoloxía políticu-filosófica, ente otros munchos.
 
Llinia 155:
== Historia ==
=== Exipcios ===
[[Diodoro de Sicilia]] diz que [[Osiris]] fixo'l xuramentu de nun rapase la cabeza hasta que nun tuviera de vuelta a la so patria. Y este, añede, ye l'orixe del usu constante ente los [[exipcios]] de nun cortase los pelos nin la barba dende'l día en que salen del so país hasta l'en que vuelven a la so patria. D'esti pasaxe puede concluyise que los exipcios rapábense davezu la cabeza. [[Herodoto]] asegurar positivamente de los sacerdotes d'aquella nación y añede que non solo se tosquilaben tola cabeza sinón tamién toles otres partes del cuerpu, tarreciendo profanar el cultu de los dioses con dalguna suciedá oculta o cola presencia de dalgún insectuinseutu nacíu ente'l pelo.
 
Tocantes a les muyeres exipcies, paez que calteníen la so melota, que cortaben en forma cuadrada sobre'l pescuezu y cubríen con una especie de gorru bien grande.