Diferencies ente revisiones de «Catarina Eufémia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
m correiciones
Llinia 14:
El día [[19 de mayu]] de [[1954]], en plena dómina de la siega del [[trigu]], Catarina y otros trelce segadores fueron a reclamar al supervisor de la propiedá onde trabayaben pa llograr un aumentu de 2 [[Escudu portugués|escudos]] por jornal. Los homes de la siega fueron, en principiu, contrarios a la constitución del grupu de les ''peticionarias'', pero acabaron por non hostilizar l'acción d'estes. Los catorce muyeres fueron abondes p'apavoriar al supervisor, que foi a [[Beja (Portugal)|Beja]] a llamar al propietariu y a la '''Guarda Nacional'''.
Catarina foi la escoyida polos sos colegues pa presentar les sos reivindicaciones. A una entruga del [[teniente]] guardar Nacional, Catarina respondió que namái queríen «''trabayu y pan''». Como respuesta recibió una bofetada que la unvió al suelu. Al llevantase, dixo: «''y agora máteme''». El teniente de Guardar disparó tres bales que-y llegaron a les [[vértebra]]s y el neñu d'ocho meses que tenía nos sos brazos foi mancáu. Catarina nun morrió instantáneamente, pero pocos minutos dempués morrió nos brazos del so propiu patrón (que llegó más tarde), que la llevantó del charcu de [[sangre]] nel que s'atopaba, y dixo: «''Señor teniente, mató a una muyer, ¿qué va faer agora?''». El patrón, Francisco Nunes, que ye xeneralmente descritu como una persona accesible, foi caracterizáu por [[Manuel de Melo Garrido]] en "''La muerte de Catarina Eufémia —La gran dulda d'un gran drama''" como «''el mozu llabrador de la rexón que menos aldericaba los [[salariu|salarios]]s a atribuyir a'l trabayadores y que, nes dómines de [[desempléu]], ayudar con arrogancia''».
 
Acordies con la [[autopsia]], Catarina foi estropiada por «''tres bales, a espetaperru, pelos llaos, diendo d'esquierda a derecha, de baxo a enriba y llixeramente de tras p'alantre, col cañón de l'arma pegáu al cuerpu de la víctima. L'agresor tenía de tar detrás y a la izquierda en relación a la víctima''». Según lo rellatao na autopsia, Catarina Eufémia yera «''d'estatura media (1,65 m), de piel morico, pelo negru, güeyos marrones, y [[sistema muscular]] pocu desenvueltu''».