Diferencies ente revisiones de «Babrak Karmal»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m correiciones
Llinia 69:
El 1 de xineru de 1965, Karmal foi unu de los fundadores del '''[[Partíu Democráticu Popular d'Afganistán]]''' (PDPA). Por esti partíu foi electu miembru de l'Asamblea Nacional d'Afganistán mientres el reináu de [[Mohammed Zahir Shah]], posición dende onde pidía pola unión del pueblu afganu contra les clases dominantes.
 
Escontra 1967 el PDPA estremar en dos facciones: la '''''Parcham''''' (llamaos asina pol periódicu qu'editaben, que la so traducción ye «Bandera»), facción moderada de la que Karmal yera'l líder indiscutido, que la so etnia predominante yera la tayika y que quería crear un frente xuníu de tolos grupos [[antimonárquicu|antimonárquicos]]s; y la '''''Jalq''''' (llamaos asina pol periódicu qu'editaben, que la so traducción ye «Pueblu»), encabezada por [[Nur Mohammad Taraki]], d'enclín más radical, de base llargamente [[pashtun]] y que faía fincapié na [[llucha de clases]]. Antes de dixebrase los dos enclinos, Taraki fuera'l secretariu xeneral y Karmal el vice.
 
En xunetu de 1973, tuvo llugar un [[golpe d'Estáu]] que derrocó al rei Zahir Shah ya instauró una república empobinada por [[Mohammed Daud Khan]]. El Presidente Daud ufiertó-y compartir el poder a Karmal, nun aceptando ésti, anque darréu dellos miembros de la facción ''Parcham'' ocuparon puestos nel gobiernu de Daud.