Diferencies ente revisiones de «Retórica»

Contenido eliminado Contenido añadido
Translated oc:Retorica. I'm not good at Asturian language. Correct my errors.
 
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 1:
[[Image:DemosthPracticing.jpg|thumb|400px|right|''[[Demòstenes]] utilizanduutilizando ell' arte de hablafalar'', aceite de [[Jean-Jules-Antoine Lecomte du Nouy]] (1842-1923)]]
 
La '''retórica''' (del [[griegu antigu]] {{griegu antigu|ῥητορικὴ [τέχνη]}} / ''rhêtorik/ề [tékhnê/]'', "técnica/arte oratorid'oratoria") designa propiamente "el l'arte de hablarfalar bien" es elye l'arte o la técnicatéunica de la [[persuadir|persuasión]], normalmente mediante el l'usu de la palabra. La retórica, la [[dialécticadialéutica]] y la [[gramática]] constituyen el [[trívium]], que forma con elcol [[quadrívium]] lasles [[siete artes liberaleslliberales]] de la [[cultura]] [[occidental]]. A la [[Edá Antigua]] y la [[edá medianamedia]], la retórica estabataba enfocada en lana persuasión en losnos contextuscontextos públicuspúblicos y políticuspolíticos, asíasina comu a lasles asambleasasamblees y los tribunales.
 
DeDesti este modumou, desarrolosedesarrollose dentrudientro de lasles sociedássociedaes abiertasabiertes y [[democráticasdemocracia|democrátiques]], los derechusderechos de [[d'expresión]], de librellibre reunión y los derechusderechos políticus depolíticos unaduna parte de la población.
 
El conceptuconceutu de retórica ha variaduvarió durante los 2500 añus deaños existenciad'esistencia de la palabra. Hasta los nuestrasnuesos díasdíes, la retórica describesedescríbese ennun un sentidusentíu ampliu, comu elcomo l'arte o la prácticapráutica de la persuasión sea'l quéque sea el'l mediu de comunicación, pero utilizanduutilizando el llinguaxe. Los términustérminos "retórica" o "sofismesofisma" empleenseemplégense a menudumenudo con un sentidusentíu negativu, de desinformación, propaganda, o tambiéntamién por calificar de dudosu un discursu pseudo-argumentativu. Comu elComo l'arte de la persuasión, la retórica continúa xuganduxugando un rol importante dentrudientro de la vida pública contemporàneacontemporánea.
 
== Definición ==
La retórica esye a la vez la ciencia (ennun un sentidu desentíu d'estudiu estructuradoestructuráu) y el l'arte (en unnun sentidusentíu de prácticupráuticu recolzada sobre un conocimientu probadoprobáu) que refiereserefierse a la l'acción del discursu del alma (el l'alma esye quien hablafaba). En unNun principiu, la retórica esye únicamente oral, perupero evidentemente preocupasepreocúpase tambiéntamién del discursu escritu que esye una transcripcióntrescripción o una mímesimímesis del oral. La definición de retórica cambiará con elcol pasu de los siglussieglos (aportaciones deksde los griegusgriegos, de los oradores romanusromanos, hasta los europeuseuropeos).
 
[[an:Retorica]]