Diferencies ente revisiones de «Superficie terrestre»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m correiciones
Llinia 1:
'''Superficie terrestre''' ye una espresión utilizada davezu, inclusive en contestos científicos,<ref>[http://www.google.es/search?tbm=bks&tbo=1&hl=ye&q=%22superficie+terrestre%22&btnG= Usu bibliográficu]</ref> pero que presenta una cierta ambigüedá. Puede referise tantu a la totalidá de la [[área|superficie]] de la [[Tierra]], definida geométricamente pol [[geoide]]; como namái a dalguna de los sos partes, especialmente a la parte superficial de la [[litosfera]]. Inclusive nesti casu, tampoco hai una precisa identificación del términu, que puede referise tantu a tola denomada [[corteza terrestre]] como al so parte más superficial o [[formación xeolóxica superficial]], que la so parte más importante ye'l [[suelu]].
 
Davezu la espresión "superficie terrestre" utilizar pa referise a esta "superficie sólida" la espresión ''[[tierres remanecíes]]'' ([[continente]]s y [[isla]]s), como sinónimu de ''[[relieve terrestre]]''. Sicasí, cuando s'utiliza pa identificar la superficie del [[planeta]] como tal, inclúi a la parte superficial de les mases de [[agua]] que formen la [[hidrosfera]] ([[mar]]es y [[océanu|océanos]]s, [[agües continentales]] –[[ríu|ríos]], [[llagu|llagos]], [[glaciar]]es–, etc.).
 
Nun ye avezáu, pero sí se fai en dalgún casu, referise col nome ''superficie terrestre'' a la superficie de l'[[atmósfera]] en contactu cola litosfera o hidrosfera (tocantes a el so estremu opuestu, nun hai una llende o superficie en contactu col [[espaciu esterior]], sinón un gradual enrarecimiento de la materia que compon l'atmósfera nes sos capes esteriores). Tampoco ye avezáu referise con esi nome a los seres vivos que formen la [[biosfera]], y que tienen les distintes partes de la superficie terrestre como les sos [[biotopu|biotopos]]s.
==Ciencies qu'estudien la superficie terrestre==
La superficie terrestre foi'l campu d'estudiu de numberoses ciencies dende dómines bien antigües. Ente estes ciencies atopen la Xeografía (principalmente la [[xeografía física]] y la [[xeografía rexonal]], la [[cartografía]], la [[topografía]] y la [[xeodesia]], la [[xeoloxía]], la [[xeomorfoloxía]], la [[edafoloxía]] y bien de más convencionalmente incluyíes ente les [[ciencies de la Naturaleza]] o les [[ciencies de la Tierra]].