Diferencies ente revisiones de «Guerra d'El Sáḥara Occidental»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"ONU" +"ONX"
m Iguo testu: -"ONU" +"ONX"
Llinia 61:
Sicasí, sobre'l terrén, les operaciones militares empiecen a torcese pal Frente Polisariu, cola construcción per Marruecos d'una llinia defensiva en plenu ermu. N'agostu de 1980, Marruecos empieza la construcción del muriu, que estrema'l territoriu del Sáḥara Occidental de norte a sur. Termináu n'abril de [[1987]], mide 2720 kilómetros, protexendo los xacimientos de [[fosfatu|fosfatos]] de [[Bucraa]], El Aaiún y Smara, fechu de sable de siquier 2 metros d'altu, ta arrodiáu de campos minaos tien fortaleces cada 5 km y ta abelugáu por más 100&nbsp;000 soldaos.<ref>[https://web.archive.org/web/20120317170649/http://www.extrujado.com/archivo/mapa-sahara-gr.jpg Mapa del conflictu en Sáḥara Occidental]</ref>
 
Finalmente, n'agostu de [[1988]], Marruecos y el Frente Polisariu dan el so vistu bonu a un plan de paz ellaboráu pola ONUONX y la [[Organización pa la Unidá Africana|OUA]], qu'entamen l'altu'l fueu y el control del territoriu del Sahara por una misión de les Naciones Xuníes, que prepararía la celebración d'un referéndum sobre'l futuru del territoriu.
 
== Alcuerdu de paz ==
Llinia 67:
 
== Fechos recién ==
En xineru de [[2000]] completóse'l nuevu censu, pero de nuevu los desalcuerdos ente Marruecos y el Frente Polisariu torguen la celebración del referéndum. Esi añu, Marruecos espresa la so intención d'axustar col Frente Polisariu la concesión de cierta autonomía al Sáḥara Occidental, pero cerrando la puerta a cualquier referéndum. En xineru de [[2003]], l'unviáu especial de la ONUONX, l'antiguu secretariu d'estáu estauxunidense, [[James Baker]], entrevistar con representantes de dambes partes proponiéndo-yos una programa ([[Plan Baker II]]) qu'incluyía una amplia autonomía del Sáḥara Occidental dientro de Marruecos como fase previa a la celebración d'un referéndum sobre'l estatus final del territoriu nun plazu de cuatro años. Tanto Marruecos como'l Polisariu refugaron la propuesta en marzu. Sicasí, el Frente Polisariu camudó d'opinión en xunetu, aceptando'l plan. Non asina Marruecos, que siguía calteniendo la marroquinidad del Sahara y el so refugu a la opción de la independencia. Pa favorecer la so aceptación, aceptó incluyise la posibilidá d'una amplia autonomía dientro de les opciones del referéndum. El mandatu de la MINURSO enllargóse (nel resolvimientu 1570 de [[28 d'ochobre]] de [[2004]], el [[Conseyu de Seguridá]] estendió'l mandatu de MINURSO hasta'l [[30 d'abril]] de [[2005]]), pero hasta'l momentu nun se llegó a nenguna solución nin, por descontáu, a la celebración de nenguna consulta. Mentanto, los refuxaos saharagüis siguen nel desiertu arxelín, fundamentalmente nos [[Campos de refuxaos de la provincia de Tinduf]].
 
El presidente de la ONUONX, [[Kofi Annan]], llegó a dicir a finales del so mandatu que'l conflictu del Sahara tenía una bien mala solución. Los estaos miembros de la ONUONX nun fueron capaces hasta'l momentu de faer cumplir los resolvimientos de la ONUONX. El referéndum paez atrasase ''sine die''.
 
En 2005, los principales nucleos urbanos del Sáḥara Occidental convertir nel escenariu de graves protestes en contra de la ocupación marroquina. El [[25 de mayu]] de 2005, la policía marroquina eslleió la manifestación pacífica en sofitu de la independencia y al frente Polisariu. En [[payares de 2010]] la policía marroquina eslleió un campamentu de protesta nes contornes d'El Aaiún, empezando dempués una serie de [[Enfrentamientos nel Sáḥara Occidental de 2010|protestes de la población saharagüi]] na mesma ciudá, cola posterior intervención de les autoridaes marroquines.