Diferencies ente revisiones de «Historia d'Eritrea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"califato" +"califatu"
m Iguo testu: -"ONU" +"ONX"
Llinia 22:
 
== L'alministración británica tres la Segunda Guerra Mundial ==
Eritrea tuvo so l'alministración colonial de [[Gran Bretaña]] col respaldu de la [[Organización de les Naciones Xuníes|ONUONX]] hasta'l 15 de setiembre de [[1952]].
 
== Federación y anexón a Etiopía ==
Llinia 34:
 
== La independencia ==
En [[1993]] celebróse'l referendu qu'aprobó la independencia del territoriu, proclamada'l 24 de mayu. Darréu'l país foi reconocíu pola ONUONX, la [[Organización pa la Unidá Africana|OUA]] y la [[Lliga Árabe]].
 
Pero los problemes nun acabaron cola independencia. En [[1994]] llegar a un alcuerdu con [[Sudán]] al respective de la delimitación de les fronteres y al regresu d'unos 115.000 refuxaos de la guerra —de los 500.000 envaloraos pol gobiernu sudanés— que s'atopaben nel so territoriu. Sicasí, les acusaciones ente Sudán y Eritrea sobre l'entrenamientu de grupos rebalbos del otru país nos sos territorios siguieron hasta 1994. Coles mesmes, surdió un conflictu con [[Yeme]] poles [[islles de Hanish]] nel [[Mar Bermeya]], llegándose a un alcuerdu sobre la so soberanía en [[1996]]. Per otra parte, en [[1997]] y [[1998]] siguíen los conflicos fronterizos con Sudán que se reolvieron nuna xunta celebrada en [[Qatar]].
 
En 1997, cola creación de la moneda nacional, el [[Nakfa]], apaecieron tensiones económiques con Etiopía, que desaguaron nuna guerra de fronteres ([[Guerra ente Etiopía y Eritrea]], empecipiada en 1998), qu'empezó nel pueblu fronterizu de [[Badme]]. En marzu de [[1999]], gracies a la mediación de la OUA, de los Estaos Xuníos y de [[Ruanda]], Eritrea y Etiopía aceptaron acabar col conflictu, anque pocu dempués la guerra reactivóse por cuenta de un ataque masivu d'Etiopía n'Eritrea (llanzáu nel mesmu día que les eleiciones d'Etiopía, el 17 de mayu de [[2000]]). Les fuerces d'Etiopía llograron ocupar aprosimao un cuartu del territoriu eritréu, acabar cola mayor parte de la infraestructura, llantar mines nes güertes más fértiles del país y mover a más d'un terciu de la población eritrea{{cita riquida}}. La ONUONX intervieno nel conflictu interponiendo ente les partes 4.500 [[cascos azules]] como fuerza de paz. El 12 d'avientu de 2002 llegar a un alcuerdu n'Arxelia, nel que s'encargaba a la ONUONX la delimitación de fronteres. N'abril de [[2002]], el [[Tribunal Internacional de Xusticia]] de [[L'Haya]] estableció les fronteres definitives ente los dos países, condergando a Etiopía al pagu de más de $800 millones de dólares en compensación a Eritrea polos daños causaos. El resolvimientu foi aceptada por Eritrea, pero refugada per Etiopía. Poro, los cascos azules de la ONUONX siguen patrullando la frontera y persiste l'amenaza de guerra.
 
== Referencies ==