Diferencies ente revisiones de «Andrónico I Comneno»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Preferencies llingüístiques
Llinia 41:
La fuxida de Andrónico coincidió con una combalechadura en Constantinopla, qu'obligó al emperador a retornar d'una campaña en [[Siria]]. Como resultancia, Teodoro Stypeiotes, el ''epi ton kanikleion'', cabeza de l'alministración civil, foi arrestáu y cegáu.
 
Magar la so captura, Andrónico nun se rindió. Seis año dempués, en [[1164]], fingiéndo tar enfermu, llogró que se punxera al so serviciu a un rapazu por que lu curiara. Aprovechando'l relajamiento de la vixilancia, ésti púnxose en contactucontautu colos amigos de Andrónico, qu'enfilaron a los guardias y copiaron les llaves. Depués fixéron-y llegar la copia xuntu con un rollu de cuerda dientro d'un tonel. Andrónico abrió la puerta tres doce años de cautiverio, baxó de la torre, despintar tres unes carbes y se descolgó de los murios de Palaciu al amparu de les tiniebles, hasta una barca que-y treslladó a la so casa en Constantinopla. Ellí lliberóse de les sos cadenes, despidir de la so muyer y los sos dos fíos y partió a caballu. N'[[Pomorie|Anquialo]], na mariña tracia del [[mar Negru]] un amigu apurrió-y dineru y, nin curtiu nin galbaniegu, punxo aldu norte, más allá de les fronteres del Imperiu. Andrónico crució'l [[Danubio]] y los [[montes Cárpatos]] ensin detenese, intentando pasar desapercibíu, pero unos [[Valaquia (rexón)|valacos]] identificar y secuestraron, sabiendo'l pagu que l'Emperador daría-yos por prindar al safáu. Sicasí, Andrónico nun taba dispuestu a volver tan llueu a la so celda, y una nueche fugóse dexando un monigote cola so capa y el so sombreru por que los sos guardias creyérenlu dormíu.<ref>Cinnamo, ed. Meineke, pp. 232-4</ref>
 
En Halic (actual [[Ucraína]]), yá llueñe del algame de la vengación de Manuel, reveló la so identidá al príncipe de [[Rutenia]], [[Yaroslav II de Kiev|Yaroslav]], que lu acoyó como un güéspede real. Andrónico nun tardó en convertise n'unu de los favoritos del monarca, destacando na caza d'osos y jabalíes y afaciéndose perfectamente a la corte de [[Kiev]]. Sicasí, la so relación col Imperiu entá nun terminó.
Llinia 158:
Con mano ferrial, punxo frenu a la corrupción imperante de l'alministración, mal qu'a los sos contemporaneos paecía incurable. Según el cronista [[Nicetas Coniates]], ''a los sos servidores -yos inculcó qu'o teníen de cesar de cometer inxusticies o bien teníen de cesar de vivir''.<ref>Nicetas Coniates, 430.</ref> Púnxose fin a la vienta de cargos públicos; nomó como xueces a persones honraes y incorruptibles, y los funcionarios pasaron a ser escoyíos pola so capacidá y remunerados abondo por qu'asina fueren menos inclinaos al [[sobornu]].
 
La práctica más frecuente de los corruptos, el cobru abusivu de d'[[impuestu|impuestos]] (n'ocasiones puru [[chantaxe]]) foi erradicado. Someter a severes penes a'l recaldadores rapazos y adoptáronse midíes implacables contra los grandes terratenientes, executando a numberosos aristócrates. Esto traducióse nuna meyora sustancial de la situación del sufiertu campesinado nes provincies, qu'alendó más sele, conociendo per primer vegada lo que yera la seguridá llegal frente a los abusos de l'alministración. Según Nicetas Coniates:
{{cita|...a quien diera al César lo que yera del César yá nun se-y esixó namás: naide quitába-y, conforme asocedía enantes, hasta la última camisa del cuerpu, naide -y [[tortura]]ba a muerte. Pos cual si fuera palabra máxica, el nome de Andrónico estornaba a los vidueños recaldadores d'impuestos (...) Sabemos dende hai enforma que yes blandu pal probe, tarrecible pal home vidueñu de ganancies; que yes el protector del débil y l'enemigu de los violentos; que nun inclines la balanza de [[Temis (mitoloxía)|Temis]] nin a esquierda nin a derecha; sinón que tienes les manos pures de toa corrupción|<ref>Nicetas Coniates, 422.</ref>}}