Diferencies ente revisiones de «Carga llétrica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 98:
 
Denominar lletrización al efeuto de ganar o perder cargues eléctriques, de normal [[Electrón|electrones]], producíu por un cuerpu eléctricamente neutru. Los tipos d'electrificación son los siguientes:
# Lletrización per contactucontautu: Cuando ponemos un cuerpu cargáu en contactucontautu con un conductor puede dase una tresferencia de carga d'un cuerpu al otru y asina el conductor queda cargáu, positivamente si "dexó electrones" o negativamente si los "ganó".
# Lletrización per resfregón: Cuando estregamos un aislante con ciertu tipu de materiales, dellos electrones son tresferíos del aislante al otru material o viceversa, de cuenta que cuando se dixebren dambos cuerpos queden con cargues opuestes.
# [[Carga per inducción]]: Si averamos un cuerpu cargáu negativamente a un conductor aislláu, la fuerza de repulsión ente'l cuerpu cargáu y los electrones de valencia na superficie del conductor fai qu'estos se muevan a la parte más alloñada del conductor al cuerpu cargáu, quedando la rexón más cercana con una carga positiva, lo que se nota al haber una atracción ente'l cuerpu cargáu y esta parte del conductor. Sicasí, la carga neta del conductor sigue siendo cero (neutru).