Diferencies ente revisiones de «Discu de vinilu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 133:
 
== Nuevos tamaños y materiales ==
[[Archivu:Cartridge macro shot.jpg|miniatura|La reproducción d'un discu de vinilu de 12 pulgaes. L'aguya ta en contactucontautu cola superficie.]]
{{see also|LP}}
 
Llinia 229:
{{Main|Llector láser de discos}}
 
La compañía xaponesa ELPJ produz un [[Llector láser de discos|tocadiscos láser]] qu'usa un rayu [[láser]] pa lleer los discos de vinilu ópticamente ensin la necesidá de tener contactucontautu físicu con este. Esti tocadiscos esanicia la gastadura na superficie del discu y la posibilidá de rascuños accidentales que degraden el soníu, sicasí, l'usu principal d'estos tocadiscos ye pal archiváu dixital de discos analóxicos pero nun ye capaz de reproducir discos de vinilu de colores o con imáxenes. Siguieron diseñándose esti tipu de tocadiscos a lo llargo de los noventa pero anque estos pueden lleer el riegu con gran precisión, el polvu que s'atropa pola carga electroestática del discu nun ye esaniciáu por una aguya tradicional polo que s'empiora'l soníu en comparanza col de los tocadiscos tradicionales.
 
La máquina escaneadora de discos [http://irene.lbl.gov/ IRENE] funciona de manera similar al tocadiscos láser pero esta fai usu de la microfotografía en dos dimensiones, inventada pol equipu de físicos de Lawrence Berkeley Laboratories. IRENE puede recuperar información un riegu monoaural modulado lateralmente ensin tocar el mediu pero nun puede lleer información verticalmente modulada. Esto dexa fuera a formatos como los cilindros, delles trescripciones de radiu grabaes verticalmente, discos estereofónicos y cuadrafónicos que combinaben el grabáu llateral col vertical xuntu col codificado supersónicu pal soníu cuadrafónico.
Llinia 280:
[[Archivu:Comparison disk storage.svg|miniatura|300px|left|Comparanza ente los formatos d'almacenamientu de discu amosando pistes (non a escala); verde denota l'entamu y coloráu denota el final. *Dellos CD-R y DVD-R/DVD+R operen en maneres de AAC o VAC.]]
 
El discu normal comercial ye grabáu con dos estríes que lleven el soníu n'espirales concéntricos y una en cada llau, estes van del llau esterior escontra'l centru. La última parte del espiral atopar con un parte anterior d'este pa formar un [[círculu]]. El soníu ye codificado per mediu de variaciones pequeñes nel riegu que faen cimblar a la l'[[Estilete|aguyeretia]] en frecuencies acústiques cuando se rota'l discu a cierta velocidá. De normal nun se graba soníu nes partes más esternes ya internes del riegu (a esceición del álbum Mental Notes” por [[Split Enz]]).
 
Dende principios del [[Sieglu XX]]<ref>{{Cita publicación|fecha=Llunes, 16 de febreru de 1976|títulu=Double-sided records|editorial=Ernie Bayly, Bournemouth|páxines=596–597|númberu=38|publicación=The Talking Machine Review International|apellíu=Bayly|nome=Ernie}}</ref> y más específicamente la década de los 20, grabáronse dambos llaos del discu. Dende entós ye inusual atopar discos con riegos nun solu llau. Na década de los 80, Columbia Records llanzó una serie de senciellos más baratos nel formatu de 45 RPM y grabaos per un solu llau.
Llinia 304:
El númberu de catálogu y el ID del estampador tán grabaos nel espaciu ente los riegos y la salida del discu master, esto resulta nun escritu visible, llamáu grabáu de salida, y que permanez na versión final del discu. En delles ocasiones, l'inxenieru de corte va amestar amás inscripciones o la so firma si ta particularmente complacíu cola so calidá.
 
Cuando los tocadiscos automáticos yeren comunes, incluyíase-y a los discos un cantu esterior o una área d'etiqueta elevada por que se pudieren apilar los discos y que los riegos d'estos nun entrara en contactucontautu con otru amenorgando'l riesgu de daños. Estos tocadiscos incluyíen un mecanismu que soportaba una pila de discos que sobre'l mesmu tocadiscos y a los cualos dexaba cayer nel tocadiscos activu pa ser reproducíos nesi orde. Munches grabaciones de llarga duración, como les óperes, yeren entrepolaes ente dellos discos de 10 o 12 pulgaes pa ser usaes con esti mecanismu, esto yera por que'l primer discu d'una grabación de tres disco llevara los llaos 1 y 6 del programa ente que'l segundu discu llevaba los llaos 2 y 5 y el terceru llevaba los llaos 3 y 4, esto dexaba que se reproduxeren los llaos 1, 2 y 3 automáticamente y a la fin podía xirase tola pila de discos pa los llaos 4, 5 y 6.
 
=== Calidá del vinilu ===
Llinia 344:
En 1925 estendióse'l rangu de respuesta de frecuencia cola introducción de la grabación eléctrica, la grabación acústica daba un rangu de 168 a 2,000 Hz por 2.5 octaves y l'eléctrica espandir a un rangu de 100 a 5,000 Hz. Los primeros discos grabaos electrónicamente usaben el fonógrafu de bocina esponencial pa la so reproducción.
 
Los LPs [[Cuadrafónico|CD-4]] contienen dos sub-portadores, unu'l llau esquierdu del muriu y otru nel llau derechu. Estos sub-portadores usen FM-PM-SSBFM (frecuencia modulada-fase modulada-frecuencia modulada de banda d'un solu llau) y tienen señales de frecuencies que s'estienden hasta los 45,000 Hz. Los sub-portadores de CD-4 podíen ser reproducíos con cualquier tipu d'aguya namás que el cartuchu tuviera respuesta de frecuencia de CD-4.L'aguya encamentada pa los discos CD-4 al igual que pa los discos estéreo yera una de contactucontautu de llinia o tipu Shibata.
 
El soníu producíu por un [[gramófonu]] inclúi ruiu nes frecuencies baxes (menor a 30 Hz) xeneráu polos [[Rodamiento|rodamiento]] del motor y captáu pola aguya. Los tocadiscos calidable modesta son relativamente inmunes a esti ruiu yá que nun son capaces de reproducir estes frecuencies pero los tocadiscos d'alta fidelidá precisen ser curioso diseñaos pa embrivir el ruiu oyible.