Diferencies ente revisiones de «Full contact»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
El '''full contact'''-(contactucontautu a plenu). ―tamién llamáu '''kick boxing americanu''' o '''full-contact karate'''― ye un deporte de combate similar al [[boxéu]] y otres artes marciales, onde los participantes ―amás de los golpes de puñu― empleguen pataes y barríos propios del [[karate]], y del [[taekwondo]]. L'oxetivu ye la puesta fuera de combate o [[nocaut]] (K.O., ''knock out'') del oponente. Ye similar al [[kick boxing]], cola diferencia de que nun se dexa patiscar les zanques del oponente, de cuenta que tolos golpes y pataes solamente son dexaos enriba de la cintura, o bien a los todíos como barríu.
 
Anguaño ye un deporte de combate d'espardimientu mundial, que cubre toles categoríes. Sicasí, la so práutica como disciplina individual ta decayendo rápido debíu a la puxanza del kick boxing y de les [[artes marciales mistes]], al puntu qu'en dellos casos foi incluyíu dientro de les modalidaes de competencia de delles federaciones, asociaciones y organizaciones de kick boxing.
Llinia 9:
Pa entender cómo se produció l'apaición del Karate Full Contact (o full combat en américa) ye necesariu remontase a los años sesenta y setenta del sieglu XX.
 
El Full Contact tien los sos entamos a finales de los años 60 n'Estaos Xuníos. Mike Anderson (Cinturón negru 4º DAN de [[Taekwondo]] ITF), quien amás, yera promotor d'espectáculos deportivos, empieza a propulsar y a configurar un deporte que más vistosu y si quierse, daqué más real que'l restu de les artes marciales nesi entós. Tou ello en respuesta a la falta de contactucontautu nes competiciones abiertes de [[Karate]], [[Taekwondo]], [[Wushu (deporte)|wu shu]] o [[Kung-fu]], etc. Onde amás, les riegles de competición siguíen l'estándar establecíu pol Karate xaponés d'aquella dómina, esto ye, el famosu "puntu y pare". La ironía de ver como una persona ganába-y a otra por puntos ganaos pola execución rápida d'un movimientu, nun yera un fiel reflexu de la contundencia, nin del potencial qu'esa persona podía tener. Polo tanto dexaba un vacíu d'oxetividá y xeneraba en dellos casos polémica, como por casu, cuando un combatiente asiáticu de 45 quilos ganó-y la final a un estauxunidense de 90 quilos con un golpe de puñu o un pie marcáu. Mike Anderson xuntu con otros artistes marciales, deseosos d'un mayor contactucontautu nes técniques y de un mayor espectáculu, empiecen a dar forma de lo que güei ye'l Full contact, que nun ye más qu'una entemez de les pataes típiques del Taekwondo con determinaes técniques del Karate y los golpes de puñu del Boxéu inglés.
 
Escontra la primer metá de los años sesenta'l [[Karate]] xaponés empezó a espublizase nel continente americanu, consolidándose y entamando competencies qu'en munchos casos yeren abiertes y onde se daba cabida a munchos estilos, dende'l Taekwondo (o Karate Coreanu), hasta estilos de [[Kung-fu]]. Pero los grandes campeones d'eses competiciones, en dellos casos nun taben satisfechos. Los combates ganar por aciu reacciones y movimientos rápidos, siguíos de golpes estratéxicos al puntu, polo que los combates nun duraben munchos minutos, nin demostraben la efectividá real de los golpes. Y la gran mayoría d'aquel campeones teníen aptitúes físiques más que suficientes, non yá p'aguantar más tiempu combatiendo, sinón p'aplicar munchos más golpes de manera simultánea, combinando puños y piernes. En dellos casos, había competidores que proveníen o teníen esperiencia previa en disciplines más esixentes con un mayor nivel de contactucontautu, como'l [[Boxéu]], la [[llucha olímpica]], el [[Yudu]], y inclusive nel boxéu francés» o [[Savate]].
 
Asina foi como se formó un equipu estauxunidense con figures llexendaries provenientes del [[Karate]] y el [[taekwondo]] como [[Chuck Norris]], [[Bill Wallace]], [[Benny Urquidez]] y convidóse a un famosu francés, campeón mundial siete veces siguíes de Karate, Dominique Valera (fíu d'españoles qu'emigraron a Francia). Con esti equipu salieron a desafiar a tou prauticante de les artes marciales que quixera midise dientro d'un ring, colos nuevos reglamentos del Full Contact; a enfrentase al nocaut con ellos. Asina percorrieron tou Estaos Xuníos y Europa llogrando resultaos contundentes: toles engarradielles realizaes pol grupu fueron ganaes por nocaut nos primeres rounds, enfrentándose con prauticantes de toles artes marciales, inclusive con boxeadores profesionales. Sicasí, a parte de los personaxes famosos de la hestoria del full contact, tamién ye xusto mentar que nos oríxenes d'esti deporte hubo munchos competidores que magar nun algamar la fama, teníen unes capacidaes técniques dignes del espectáculu.
Llinia 17:
Tres esta etapa empezar a realizar campeonatos por títulos mundiales, consagrándose ellí Bill Wallace, Dominique Valera, Fabio Martella, Benny Urquídez, Rodríguez, Jackson, Theriault, etc.
 
Como modalidá deportiva, el full contact cobra una puxanza mundial cuando prauticantes d'otres artes marciales pasen a entrenase y a competir basándose la metodoloxía entrenamientu pal [[Boxéu]]. Estos métodos, de primeres yeren abondo mal vistos polos maestros orientales (a más d'un prauticante espulsar del so estilu o escuela), pero depués fuéronse superando estes dificultaes. Consolidándose'l full contact como un deporte de contactucontautu especialmente dende los años sesenta, hasta los años noventa.
 
Esti deporte arrobinóse principalmente al traviés d'[[Europa]], [[Norteamérica]], [[África]] del norte y [[Australia]]. Dalgunes de les estrelles más populares nes década de [[años 1970|1970]] y [[años 1980|1980]] son Bill ''Superfoot'' Wallace, Benny ''The Jet'' Urquídez, [[Kathy Long]], Don ''The Dragon'' Wilson y [[Dennis Alexis]].
Llinia 27:
El full contact naz como puntu d'alcuentru ente'l [[Karate]] y el [[boxéu]]. Consiste esencialmente en ganar nun ''ring'' a un adversariu a base de puñaes y pataes, magar esisten otres modalidaes derivaes, como'l semicontact, onde l'oxetivu nun ye'l nocaut sinón una mayor puntuación, y onde se compite xeneralmente nuna superficie especial o ''[[tatami]]'' en llugar d'en un cuadriláteru o ring.
 
Los golpes dexaos son a plenu contactucontautu, siendo estos toos les puñaes y pataes qu'impacten de la cintura pa enriba y los barríos, tamién la puñada con voltio del cuerpu, o en xiru, y les pataes descendentes, llaterales, de frente, y en xiru. Amás del usu de barríos en xiru executaos col talón. Delles federaciones adoptaron un númberu mínimu de 8 pataes altes por round, pa evitar que'l combate de full contact convertir n'unu de boxéu, al cerrase la distancia y por cuenta de la fatiga de los competidores.
 
Na modalidá del semicontact, entá de moda nos torneos de karate-Do, valen los mesmos golpes y barríos, pero namái tienen de marcase a manera de puntos y el competidor tien de retirase, y nun aplicase a plena potencia.
Llinia 68:
Tán prohibíos: los golpes de rodía o coldu, los barríos a les piernes, y los agarres o llanzamientos.
 
K1: Modalidá de contactucontautu plenu que dexa toles técniques del Full Contact Tradicional y de Low Kicks, amestando l'usu de les rodíes. L'atleta amateur utiliza protectores de tibia, bucal, inguinal, cabezal, short y torso desnudu.
Tán prohibíos: los agarres o llanzamientos.
 
Llinia 155:
== Graos y petrines Full Contact DEAMYDC (F.C.D.) ==
 
La disciplina Full Contact DEAMYDC (F.C.D.) del Departamentu Español d'Artes Marciales y Deportes de ContactuContautu DEAMYDC, ye una disciplina qu'axuntó los distintos estilos tantu ingleses, como americanos, según orientales, xuniéndolos y realizando unos graos polos cualos pasen los sos prauticantes.
 
El Departamentu Español d'Artes Marciales y Deportes de ContactuContautu DEAMYDC ye una entidá, que tien ámbitu Nacional, tando rexistráu n'España nel Ministeriu del Interior col nᵘde Rexistru Nacional 607.327.
 
En Full Contact DEAMYDC (F.C.D.) les petrines ordenaes de más inespertu a más espertu son:
Llinia 193:
== El boxéu y el full contact ==
 
El [[boxéu]] y el full contact tienen un grau de semeyanza total. Dambos son deportes de contactucontautu con una reputación que mientres munchos años tuvo en vixencia, yá que les opiniones sobre ellos son bien variaes.
 
La durez de la so práutica ye bien similar, quiciabes la del full contact más porque cunta tamién con técniques de pierna, pero son deportes que precisen una plena dedicación y entrega per parte del prauticante pa llograr resultaos satisfactories.
Llinia 207:
== El karate y el full contact ==
 
Nel casu del karate y el full contact la comparanza ye práuticamente innecesaria, yá que el segundu provien directamente del primeru. Como yá se citó enantes, el full contact surdió por causa de qu'el campeones norteamericanos y europeos d'artes marciales, nos años setenta diéronse cuenta de que nel ámbitu de los torneos tradicionales de [[karate]]-Do, nun s'aprovechaba al máximu les sos cualidaes, yá que les sos altes capacidaes físiques ([[fuerza]], [[resistencia física|resistencia]], [[Flexibilidá muscular|flexibilidá]]) nun yeren del tou aprovechaes nos combates al puntu. Por esta razón decidieron “ inventar “un deporte nel qu'aptitúes físiques como la [[fuerza]], la resistencia o la velocidá tomaren un papel imprescindible. Asina surdió una forma de llucha onde los golpes podíen ser continuos, los combates fueron estremaos en [[rounds]] como en boxéu, y onde el contactucontautu fuera completu. Esti nuevu deporte nun foi bien acoyíu de primeres polos maestros tradicionales de [[artes marciales]], sicasí munchos deportistes empezar a prauticar y espublizar.
 
La semeyanza del full contact col karate tocantes a técnica ye enorme, yá que tanto les técniques como de pierna son iguales, y delles técniques de puñu afixéronse, solamente camudaron los nomes y la guardia. La guardia nel karate ye muncho más llarga que la del full contact, ye dicir que ta formulada pa enfatizar el combate a llarga distancia, mientas que nel boxéu y el full contact inclúyese la media distancia.
Llinia 217:
== El taekwondo y el full contact ==
 
La paecencia ente'l [[taekwondo]] y el full contact ye bien grande, sobremanera no que concierne a les técniques d'espatexu con xiru. Sicasí, la principal diferencia, amás de la distancia de combate, ye qu'el Full contact fai un manexu más fluyíu de los puños, ente que nel taekwondo llindar l'empléu d'estos según la zona del cuerpu o la contundencia de la técnica. Por casu, nel taekwondo WTF puede cutise a plenu contactucontautu col puñu solamente na rexón del tueru más non a la cara, sicasí nel taekwondo ITF déxase cutir al tueru y a la cara, pero nesta postrera, marcando, y non a plena potencia. Aun así dambos estilos de taekwondo faen un menor usu de los puños en comparanza col full contact, qu'usa técniques de puñu tantu del boxéu como del karate.
 
Otra paecencia que tien el full contact col taekwondo (sobremanera col taekwondo olímpicu o WTF) ye la contundencia de les pataes. En dambos deportes l'espatexu ye a contactucontautu plenu, anque nun ye asina nel estilu de taekwondo ITF. Tantu nel full contact como nel taekwondo olímpicu puede noquiase. Anque nel taekwondo WTF el K.O solo déxase con técniques de pataes ente que nel full contact puede realizase tantu con pataes como con puños. Polo xeneral, el taekwondo fai un mayor énfasis nes pataes, tien una mayor diversidá d'esti tipu de técniques y combinar con mayor fluidez y potencia. El full contact, anque con una menor efectividá no que concierne al usu de les piernes, trabaya de forma más potente los puños y esto fai qu'en situaciones reales d'engarradiella pueda resultar más eficiente o efectivu qu'el taekwondo. Sicasí, hai que recordar que l'arte marcial nun lo fai solamente l'estilu, sinón tamién, quien lo practica.
 
Otra característica que comparte'l full contact col taekwondo, ye que los combates en dambos deportes son por round y siguíes, esto ye, nun esiste'l puntu y pare; como en Karate-Do. El taekwondo indiferentemente del estilu, tiende a tener un máximu de 3 round, ente que nel full contact puede haber (según la categoría) más de 3 rounds y hasta 10 o 12 rounds, como en boxéu. Dellos aspeutos del entrenamientu del full contact son bien paecíos al del taekwondo, como por casu, l'usu de paos y manoples los cualos son bien típicos nel taekwondo pa la práutica de pataes.
Llinia 227:
== Xuramentu y riegles del prauticante ==
 
Por cuenta de que el full contact ye un deriváu directu del arte marcial tradicional xaponés del [[karate]]-Do, y esti de la mesma ta influyíu pol Budismu [[zen]], y el confucionismo chinu; búscase incluyir una formación moral a los sos prauticantes, a diferencia d'otros deportes de contactucontautu puros como'l [[kickboxing]] y les [[artes marciales mistes]] (AMM o MMA). Esto fai per mediu de normes o códigos morales a tener en cuenta dientro y fora de la práutica deportiva.
 
El códigu inclúi: