Diferencies ente revisiones de «Pieter van Musschenbroek»

m
Preferencies llingüístiques
m (Preferencies llingüístiques)
El primer condensador consistía nuna botella de vidriu parcialmente enllena con agua y tapada con un corchu travesada nel so centru por un cable con unu de los sos estremos somorguiáu na agua. Cuando se conectaba'l cable a una fonte d'enerxía estática la botella cargábase, y podía descargase conectando la so borne central a un puntu de potencial cero (tierra).
 
La "Botella de Leyden" evolucionó rápido escontra un recipiente de vidriu con delgaes llámines metáliques dientro y fora. Una baniella metálica travesaba la tapa aislante faciendo contactucontautu cola llámina interna. Ente les plaques interna y esterna aplicábase una diferencia de potencial que faía que la "Botella de Leyden" cargárase. Una vegada cargada podía descargar averando'l conductor central a la placa esterna, produciendo la perforación dieléctrica del aire por aciu una chispa.
 
La "Botella de Leyden" llueu atopó interesantes aplicaciones práutiques p'almacenar enerxía estática, una de les más tradicionales foi la máquina de Wimshurst. Naquella dómina fueron tan importantes les aplicaciones de la "Botella de Leyden" que pueden vese distintos modelos y diseños en munchos museos del mundu de la especialidá, pero toos caltienen el mesmu principiu de funcionamientu.<ref>[http://www.fisicanet.com.ar/biografias/científicos/m/musschenbroek.php Biografía de Pieter van Musschenbroek] Física.net [14-5-2008]</ref>