Diferencies ente revisiones de «Probeza»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 100:
 
Estos enfoques pueden ser de naturaleza bien diversa, pero'l so diagnósticu sobre lo que son la probeza y l'esclusión social según sobre les sos consecuencies son muncho más pesimistes que nel casu del enfoque anterior. Esta perspeutiva tuvo munchos de los sos principales esponentes nun enclín altamente críticu, de cutiu d'inspiración marxista, al capitalismu o a la economía de mercáu en sí mesma. Lo qu'equí se postula ye la esistencia d'una dinámica permanente d'esclusión y polarización que trai a la memoria'l diagnósticu de Marx sobre'l futuru del capitalismu. Esta dinámica escluyente y polarizante daríase tantu nes economíes nacionales como del sistema económicu internacional. L'asina llamada [[Teoría de la Dependencia]] foi l'esponente más contundente d'esti puntu de vista no que se refier a la economía internacional. Nel marcu de les economíes nacionales avanzaes esti enfoque tuvo representáu por diversu teoríes avera del mercáu de trabayu estazáu, segmentado o dual.
Esti tipu d'enfoques sigue, no fundamental, la idea de Marx alrodiu de la necesidá d'una reserva permanente de trabayu baratu y flexible que la so función sería tantu primir los salarios a la baxa como tar disponible nos momentos álgidos del ciclu económicu. Munchos de los defensores d'esti enfoque postulen qu'el trabayadores nel “Tercer Mundu” según los inmigrantes provenientes de países probes formen la columna vertebral d'esti exércitu de reserva estratéxicu que-y ufierta al capitalismu global un bienveníu suplementu de trabayu baratu, aplicable a voluntá y so condiciones infrahumanes. Acordies con esti enfoque, la esclusión social nos países ricos” forma parte d'una dinámica global de polarización que, usando les pallabres de Anthony Giddens, pue ser descrita de la siguiente manera: “Les clases marxinales (''underclasses'') non solo son bolses de miseria dientro de les economíes nacionales, sinón tamién les llinies de contactucontautu y de choque ente'l Tercer Mundu y el primeru. L'aislamientu social que dixebra a los grupos subprivilegiados del restu del orde social dientro de los países reflexa la separación ente ricos y probes a escala global y ta causalmente xunida con esa separación. La probeza del Primer Mundu nun puede ser encetada como si nun tuviera conexón coles desigualdaes a una escala enforma mayor.”<ref>Giddens, Anthony (1994). Beyond Left and Right. Cambridge: Polity Press, p. 148.</ref>
 
Sía que non, la idea central d'estos enfoques radicales ye que la probeza, la desigualdá y l'esclusión social son componentes funcionales del desenvolvimientu capitalista, xenerando categoríes sociales permanentes y bien definíes, grupos o rexones escluyíes y primíes que s'atopen nuna situación diametralmente opuesta al restu de la sociedá o del mundu. Tratar de grupos escluyíos del bienestar y el poder pero de la mesma incluyíos nel sistema social como trabayadores esplotaos o explotables. Coles mesmes, estos enfoques postulen que solamente un cambéu radical qu'afectara a la dinámica mesma del sistema capitalista podría resolver el problema de los primíos y escluyíos.