Diferencies ente revisiones de «Gore Vidal»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Llión +Lleón)
m Iguo testu: -"intervencionismo" +"intervencionismu"
Llinia 20:
Hijo de [[Eugene Vidal]] y Nina Gore, consideraos miembros de la llamada aristocracia d'Estaos Xuníos, y venceyaos al [[Partíu Demócrata (Estaos Xuníos)|Partíu Demócrata]]. Nació na famosa [[Academia Militar de los Estaos Xuníos|academia militar]] (''West Point'') de los [[Estaos Xuníos]] onde'l so padre yera instructor aeronáuticu. Darréu, Vidal adoptó como nome propiu l'apellíu del so güelu maternu, [[Thomas P. Gore]], que fuera [[Senáu de los Estaos Xuníos|senador]] demócrata por [[Oklahoma]].
 
De neñu llevar a [[Washington D.C.]], onde estudió nel colexu St. Albans. El so güelu Gore taba daquella [[Ceguera|ciegu]], y el mozu Vidal lleía-y en voz alta, amás d'exercer frecuentemente como'l so guía, lo que-y dio accesu a los corrinos del poder (daqué pocu avezáu pa un rapazu). El non-intervencionismointervencionismu del senador Gore foi dende entós una de les bases fundamentales de la filosofía política de Vidal, quien siempres s'amosó críticu colo que consideraba como «[[imperialismu estauxunidense]]».
 
Tres la so graduación na ''Phillips Exeter Academy'', Gore apuntar na reserva del [[Exércitu de los Estaos Xuníos]] en 1943.
Llinia 33:
[[Archivu:Charlton Heston Civil Rights March 1963.jpg|thumb|100px|[[Charlton Heston]], protagonista de la película ''[[Ben-Hur (película de 1959)|Ben-Hur]]''.]]
 
La productora cinematográfica [[MGM]] contrató a Vidal como guionista en 1956. En 1959, el direutor de cine [[William Wyler]] riquió-y pa trabayar sobre'l guion de la película ''[[Ben-Hur (película de 1959)|Ben-Hur]]'', escritu por [[Karl Tunberg]]. Vidal aceptó trabayar con [[Christopher Fry]] p'afaer el guion a condición de que la MGM lliberára-y d'el so dos últimos años de contratu. A pesar d'ello, la muerte del productor [[Sam Zimbalist]] provocó entueyos a la d'establecer los títulos de creitu. El gremiu de guionistes resolvió'l problema col nomamientu de Tunberg como únicu guionista de la película, negando'l méritu tantu a Vidal como a Fry. [[Charlton Heston]] amosóse bien descontentu cola presunta homosexualidá d'una escena (homosexualidá cuidadosa y deliberadamente velada) que Vidal reclamaba escribir, y negó qu'ésti tuviera un papel significativu na creación del guion.
 
Vidal escribió tres noveles d'enforma ésitu. En 1964 publicó la meticulosamente documentada novela ''[[Xulianu (novela)|Xulianu]]'', que rellata n'epístoles la vida del emperador [[apóstata]], y de la que foi allabáu por numberosos psicólogu la so cuidadosa semeya del perfil sicopáticu al traviés de la esmolecedora figura del formosu príncipe imperial [[Constancio Galu]]. En 1967 escribió ''Washington D.C.'', centrada na política mientres la era de [[Franklin Delano Roosevelt]]; a lo último, publicó en 1968 una inesperada comedia satírica sobre la transexualidá llamada ''Myra Breckinridge'', que sería llevada al cine con [[Raquel Welch]] y [[Mae West]].