Diferencies ente revisiones de «Mecánica cuántica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"fenomenológico" +"fenomenolóxicu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 18:
El problema de la radiación electromagnético foi unu de los primeros problemes resueltos nel senu de la mecánica cuántica. Ye nel senu de la [[mecánica estadística]] onde surden les idees cuántiques en 1900. Al físicu alemán [[Max Planck]] asocedióse-y un artificiu matemáticu: si nel procesu aritméticu sustituyíase la integral d'eses frecuencies por una suma non continua, dexar de llograr infinitu como resultancia, colo que s'esaniciaba'l problema; amás, la resultancia llograda concordaba colo que dempués yera midíu.
 
Foi [[Max Planck]] quien entós enunció la hipótesis de que la radiación electromagnético ye absorbida y emitida pola [[materia]] en forma de «[[cuanto]]s» de lluz o [[fotones]] d'enerxía por aciu una constante estadística, que se denominó [[constante de Planck]]. La so hestoria ye inherente al [[sieglu XX]], una y bones la primer formulación ''cuántica'' d'un fenómenu foi dada a conocer pol mesmu Planck el [[14 d'avientu]] de [[1900]] nuna sesión de la Sociedá Física de la l'[[Academia Prusiana de les Ciencies|Academia de Ciencies de Berlín]].<ref>{{Cita llibru|autor=Vitaliĭ Isaakovich Rydnik|títulu=Qué ye la mecánica cuántica|id=ISBN 37693524|añu=1987|editorial=Ediciones Quintu Sol}}</ref>
 
La idea de Planck quedaría munchos años namái como hipótesis si [[Albert Einstein]] nun la retomara, proponiendo que la [[lluz]], en ciertes circunstancies, pórtase como [[partícula elemental|partícules]] d'enerxía independientes (los cuantos de lluz o fotones). Foi Albert Einstein quien completó en 1905 les correspondientes lleis de movimientu nel so [[teoría especial de la relatividá]], demostrando qu'el [[electromagnetismu]] yera una teoría esencialmente non mecánica. Remataba asina lo que se dio en llamar [[física clásica]], esto ye, la física non-cuántica.
Llinia 65:
Los camientos más importantes d'esta teoría son les siguientes:
* Al ser imposible afitar al empar la posición y el momentu d'una partícula, arrenunciar al conceutu de [[trayeutoria]], vital en [[mecánica clásica]]. En cuenta de eso, el movimientu d'una partícula 'puede ser esplicáu por una función matemática qu'asigna, a cada puntu del espaciu y a cada poco, la [[probabilidá]] de que la partícula descrita topar en tal posición nesi intre (siquier, na interpretación de la Mecánica cuántica más avezada, la probabilística o [[interpretación de Copenhague]]). A partir d'esa función, o [[función d'ondes]], estrayer teóricamente toles magnitúes del movimientu necesaries.
* Esisten dos tipos d'[[ecuación de movimiento|evolución temporal]], si nun asocede nenguna midida l'estáu del sistema o [[función d'onda]] evolucionen acordies con la [[ecuación de Schrödinger]], sicasí, si realiza una midida sobre'l sistema, ésti sufre un [[saltu cuánticu|«saltu cuánticu»]] escontra un estáu compatible colos valores de la midida llograda (formalmente'l nuevu estáu va ser una [[proyecciónproyeición ortogonal]] del estáu orixinal).
* Esisten diferencies perceptibles ente los estaos amestaos y los que nun lo tán.
* La [[enerxía]] nun s'intercambia de forma continua nun estáu amestáu, sinón en forma discreta lo cual implica la esistencia de paquetes mínimos d'enerxía llamaos cuantos, mientres nos estaos ensin amestar la enerxía pórtase como un continuu.
Llinia 92:
== Relatividá y la mecánica cuántica ==
{{ap|Teoría cuántica de campos Segunda cuantización}}
El mundu modernu de la física fúndase notablemente en dos teoríes principales, la [[relatividá xeneral]] y la mecánica cuántica, anque dambes teoríes usen principios aparentemente incompatibles. Los postulaos que definen la teoría de la relatividá de Einstein y la teoría del quántum tán sofitaos por rigorosa y repitida evidencia empírica. Sicasí, dambes aguantar a ser incorporaes dientro d'un mesmu modelu coherente. Dende mediaos del sieglu XX, apaecieron teoríes cuántiques relativistes del campu electromagnético ([[electrodinámica cuántica]]) y les fuerces nucleares ([[modelu electrodébil]], [[cromodinámica cuántica]]), pero hasta la fecha ({{CURRENTYEAR}}) nun se tien una teoría cuántica relativista del campu gravitatorio que seya dafechu consistente y válida pa campos gravitatorios intensos (esisten aproximamientos en n'[[Planitud asintótica|espacios asintóticamente planos]]). Toles teoríes cuántiques relativistes consistentes usen los métodos de la [[teoría cuántica de campos]].
 
Na so forma ordinaria, la teoría cuántica abandona dalgunos de los supuestos básicos de la [[teoría de la relatividá]], como por casu el [[principiu de llocalidá]] usáu na descripción relativista de la [[causalidá (física)|causalidá]]. El mesmu [[Albert Einstein|Einstein]] había consideráu absurda la violación del principiu de llocalidá a la que paecía emponer la mecánica cuántica. La postura de Einstein foi postular que la mecánica cuántica magar yera [[consistencia lóxica|consistente]] yera [[completitud|incompleta]]. Pa xustificar el so argumentu y el so refugu a la falta de llocalidá y la falta de determinismu, Einstein y dellos de los sos collaboradores postularon la llamada [[Paradoxa EPR|paradoxa de Einstein-Podolsky-Rosen]] (EPR), que demuestra que midir l'estáu d'una partícula puede instantáneamente camudar l'estáu del so sociu enllazáu, anque los dos partícules pueden tar a una distancia arbitrariamente grande. Modernamente la paradóxica resultancia de la paradoxa EPR sábese ye una consecuencia perfectamente consistente del llamáu [[entrelazamiento cuánticu]]. Ye un fechu conocíu que magar la esistencia del entrelazamiento cuánticu efectivamente viola'l principiu de llocalidá, sicasí nun viola la [[causalidá (física)|causalidá]] definíu en términos d'información, cuidao que nun hai tresferencia posible d'información. Magar nel so tiempu, paecía que la paradoxa EPR suponía una dificultá empírica pa mecánica cuántica, y Einstein consideró que la mecánica cuántica na [[interpretación de Copenhague]] podría ser refugada por esperimentu, décades más tarde los esperimentos de [[Alain Aspect]] (1981) revelaron que efectivamente la evidencia esperimental parace apuntar en contra del principiu de llocalidá.<ref>A. Aspect et al.: "Esperimental Tests of Realistic Local Theories via Bell's Theorem", Phys. Rev. Lett. 47, p. 460 (1981)</ref> Y por tanto, la resultancia paradóxica que Einstein refugaba como "ensin sentíu" paez ser lo qu'asocede precisamente nel mundu real.