Diferencies ente revisiones de «Producción cinematográfica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
{{referencies|t=20101027}}
'''Rodaxe''' (nun contestu académicu denominar '''producción cinematográfica''') ye'l procesu de creación d'una película. El rodaxe ta formáu por distintes etapes, de les cualos formen parte una hestoria inicial, una idea o un encargu. Y llévase a cabu a partir d'un guión, la repartida,el rodaxe, la grabación del soníu y la reproducción, edición, y proyecciónproyeición de la resultancia final ante una audiencia que puede desencadenar nun estrenu y exhibición de la película. El rodaxe tien llugar en munchos sitios en tol mundu, en diversos contestos económicos, sociales y políticos y fai usu d'una gran variedá de teunoloxíes y técniques cinematográfiques. De normal precísase pa esto una cantidá de xente, y puede tardase en rodar dende unos cuantos meses a dellos años.
 
== Etapes de producción ==
Llinia 72:
Esta ye la etapa final, onde la película estrenar en cines o, dacuando, llévase directamente al consumidor (DVD, VCD, VHS, Blu-ray) o por descarga directa d'un suministrador de conteníu dixital. La película dóblase si ríquese (yá sía en cinta o en dispositivos de discu duru) y distribúyese en cines pa la so exhibición (''screening''). Publicar artículos de prensa, pósters, y otru material publicitario, y la película anúnciase y promociona. Un clip de B-roll puede llanzase a la prensa basáu nun metraxe a manera de documental ''making of'', que puede incluyir escenes del rodaxe de la película o entevistes de la filmación.
 
El distribuidores de películes suelen llanzar películes con una gran fiesta, una premier na alfombra colorada, publicaciones de prensa, entevistes cola prensa, proyeccionesproyeiciones esclusives pa la prensa, y emisiones en festivales de cine. La mayoría de películes tamién se promocionen con una páxina web esclusiva, a parte de les de la mesma compañía o distribuidora. Pa películes de clase A, ríquese que personaxes clave de la película participen en xires promocionales nes qu'apaecen en premieres y festivales, y alleguen a entrevistes con dellos reporteros de televisión, prensa ya internet. Les mayores producciones pue que rican más d'un únicu tour promocional, coles mires de revitalizala demanda del públicu en cada fecha de salida aprovechable.
 
Dende la llegada del ''home video'' a principios de los 80, la mayoría de les grandes producciones siguieron un patrón a la de llanzar les sos películes nel momentu oportunu. Una película puede estrenase primero nunos pocos cines esclusivos, o si supera les mires, faise directamente un llanzamientu un públicu más ampliu. Dempués, estrénase, de normal a distintes hores mientres delles selmanes (o meses), en distintos mercaos como arriendu, vienta al per menor, visión de pagu, entretenimientu en vuelos, televisión per cable y satélite, y/o televisión pública. Los derechos de distribución de películes tamién se suelen vender a una distribución mundial. El distribuidor y la compañía productora suelen compartir los beneficios.