Diferencies ente revisiones de «Reinos xermánicos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 131:
El respetu a la figura del rei reforzar por aciu la [[sacralización]] de la so toma de posesión ([[unción]] colos [[sagraos olios]] per parte de les autoridaes relixoses y usu d'elementos distintivos como [[orbe (xoya)|orbe]], [[cetru]] y [[corona (tocáu)|corona]], nel intre d'una ellaborada ceremonia: la [[coronación]]) y la adición de funciones relixoses (presidencia de [[concilio]]s nacionales, como los [[Concilios de Toledo]]) y [[taumatúrxica|taumatúrxiques]] ([[toque real]] de los reis de Francia pa la cura de la [[escrófula]]). El problema amenábase cuando llegaba'l momentu de xustificar la deposición d'un rei y la so sustitución por otru que nun fuera'l so socesor natural. Los postreros [[merovinxos]] nun gobernaben por sigo mesmos, sinón por aciu los cargos de la so corte, ente los que destacaba'l [[mayordomu de palaciu]]. Namái tres la victoria contra'l invasores musulmanes na [[batalla de Poitiers (732)|batalla de Poitiers]] el mayordomu [[Carlos Martel]] viose xustificáu p'argumentar que la [[llexitimidá d'exerciciu]] dába-y méritos abondos pa fundar él mesmu la so propia dinastía: la [[carolinxa]]. N'otres ocasiones recurrir a soluciones más imaxinatives (como forzar la [[tonsura]] -corte eclesiásticu del pelo- del rei visigodu [[Wamba (rei)|Wamba]] para incapacitarle).
 
Los problemes de convivencia ente les minoríes xermanes y les mayoríes locales (hispanu-romanes, galu-romanes, etc.) fueron solucionaos con más eficacia polos reinos con más proyecciónproyeición nel tiempu (visigodos y francos) al traviés de la fusión, dexando los matrimonios mistos, unificando la llexislación y realizando la conversión al [[catolicismu]] frente a la relixón orixinaria, qu'en munchos casos yá nun yera'l [[paganismu]] tradicional xermánicu, sinón el cristianismu [[arrianismu|arriano]] adquiríu nel so pasu pol Imperiu Oriental.
 
Delles característiques propies de les instituciones xermanes caltuviéronse: una d'elles el predominiu del [[derechu consuetudinario]] sobre'l [[derechu escritu]] propiu del [[Derechu romanu]]. Sicasí los reinos xermánicos realizaron delles codificaciones lexislatives, con mayor o menor influencia del derechu romanu o de les tradiciones xermániques, redactaes en llatín a partir del sieglu V ([[lleis teodoricianas]], [[edictu de Teodorico]], [[Códigu de Eurico]], [[Breviariu de Alarico]]). El primer códigu escritu en llingua xermánica foi'l del rei [[Ethelberto de Kent]], el primeru de los anglosaxones en convertise al cristianismu (empiezos del sieglu VI). El visigóticu ''Liber Iudicorum'' ([[Recesvinto]], 654) y la franca ''[[Llei Sálica]]'' ([[Clodoveo]], 507-511) caltuvieron una vixencia bien enllargada pola so considerancia como [[fontes del derechu]] nes monarquíes medievales y del Antiguu Réxime.