Diferencies ente revisiones de «Danza»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cellebr +celebr)
m Iguo testu: -"obxetu" +"oxetu"
Llinia 13:
* Alreor de [[Nisio (mitoloxía)|Nisio]], el [[dios]] [[grecia|griegu]] del [[vinu]] y les [[orxía|orxies]] (nomau tamén [[Baco]]), grupos de muyeres, nomaes ''[[ménade]]s'', diben de nuechi a les montañes onde, pimplaes, celebraben les sus [[orxía|orxies]] con ''dances'' extásiques. Estes ''dances'' , de dalgunes vegaes, incluyien música y distintes figures de la [[mitoloxía]] clásica que yeren representaes por [[actor]]es y [[baillarín|baillarines]] entrenaos. Finandu'l [[sieglu V e.C.|sieglu V enantes de Cristu]] estes ''dances'' escomencipiaron a formar parte de la escena social y política de la '''[[antigua Grecia]]'''.
 
* Ente los [[romanos]], l'aceptación de la ''danza'' por parte de los poderes públicos foy cayendu. La [[cristianización]] del '''[[Imperiu Romanu]]''' introduxo una nueva era ena que'l cuerpu, la sexualidad y la ''danza'' resultaron uníes y fueron obxetuoxetu de controversia y conflictos.
 
== La Danza na [[Edá Media]] ==
Llinia 23:
=== El Reñacimientu y el ñacimientu del Ballet ===
 
* El [[Renacimientu]] traxo una nueva actitú hacia'l cuerpu, les artes y la ''danza''. Les cortes d''''[[Italia]]''' y '''[[Francia]]''' convirtiéronse nel centru de nueos desarrollos na ''danza'' gracies a los [[mecenes]] a los [[mayestru|mayestros]] de la ''danza'' y a los músicos que crearon grandes ''dances'' a escala social que ficieron que xurdieren munches celebraciones y fiestes. Al tiempu la ''danza'' convirtióse n'obxetuoxetu d'estudios serios y un grupu d'inteleutuales autodenominaos la [[Pléyade]] trabayaron pa recuperar el [[teatru]] de los antiguos griegos, combinando la música, el soníu y la ''danza''.
 
* Nel [[sieglu XIX]], la era del [[ballet]] románticu reflexa el cultu de la [[baillarina]] y la llucha ente'l mundiu terrenal y el mundiu espiritual que tresciende la tierra, valga d'exemplu obres comu: [[Giselle]] ([[1841]]), [[El llagu de los cisnes]] ([[1895]]), [[El cascañueces]] ([[1892]]).