Diferencies ente revisiones de «Movimientu obreru»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cellebr +celebr)
m Iguo testu: -"produición" +"producción"
Llinia 1:
El '''movimientu obreru''' ye un [[movimientu social]] que busca un mayor bienestar pa los [[trabayador]]es. Ta mui rellacionáu col [[movimientu sindical]].
[[Imaxe:Mumbaimaydayrally0645.JPG|thumb|250px|Primeru Mayu na ciudá de [[Mumbai]], na [[India]]]]
==Entamos del movimientu obreru==
El movimientu obreru xurde de la [[Revolución industrial]] como consecuencia de la falta de derechos que los trabayadores teníen nes fábriques. Entamó n'[[Inglaterra]]. Cuando xurdió la revolución industrial una de les primeres consecuencies foi la creación de fábriques nes que se buscaba rentabilizar al máximu la produiciónproducción. Al nun existir tovía nengún tipu de llexislación que regulase l'actividad industrial, los [[trabayadores]] veíense espuestos a xornaes de trabayu de más de dolce hores, los neños trabayaben y yeren ún de los oxetivos más atractivos pa los empresarios porque los sos salarios yeren sustancialmente inferiores.
Una de les primeras reacciones contra esti mercantilismu foi la destruición de máquines ([[lludismu]]), a les que se responsabilizaba de la perda de la capacidá alquisitiva del pequeñu artesanu. La reaición del gobiernu inglés foi prohibir cualisquier tipu d'asociación obrera. Bona parte de la hestoria del movimientu obreru tuvo marcada pola persecución y la clandestinidá.
 
Llinia 8:
----
''Llucha de clases''
Quizá'l conceutu más significativu nel que se basó'l crecimientu del movimientu obreru organizáu foi la llucha de clases. Ésta supunxo la toma de concencia de los trabayadores de que pertenecen a una clase social distinta que los sos patronos y que pa meyorar la so situación la meyor vía ye la de la llucha. La [[Fuelga]] foi la principal arma obrera en tala llucha de clases, na que los trabayadores traten de convencer a la patronal de les sos esixencies al traviés d'una demostración de fuercia de los trabayadores, paralizando la produiciónproducción de les fábriques.''
 
==La Primer Internacional ==