Diferencies ente revisiones de «Mesopotamia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Corrixo l'artículu que paez tar en lleonés y non asturianu
mSin resumen de edición
Llinia 2:
{{Correxir}}
[[Archivu:Mesopotamia.PNG|thumb|Mapa de l'antiga Mesopotamia]]
'''Mesopotamia''' (del [[griegu]] tierra ente dous riúes) yera antiguamente la rexión allugada ente'l riéu [[Tigris]] y el riéu [[Eufrates]] y el [[Golfu Pérsicu]]. Consideraba-lu como un verxel, yá que fuera d'esaseses fronteres naturales namái a un greyu d'ermos. Ye'l llugar u nacieron les primeres ciudaes-estaos tales como [[Ur]], [[Uruk]] y [[Lagash]] dau que dende'l 5000 e.C. desendólcase la civilización [[Súmer|sumeria]], siendu una de les primeres de tol mundiu.
Ye considerada'l bierzu de la civilización yá que nella desendólcase la primera escritura de la que tenemos noticia, la [[cuneiforme]], asina como la navegación, los primeros testos xurídicos o el primer estáu, la ciudá de Súmer.
La necesidá del cambéu en les condiciones de vida fixo que les nueves civilizaciones enchenaren esta rexón de grandes canales que facilitaben el riesgu y el so emplegu posterior como tierres d'agricultura; amás nesta estaya apaecen les primeres nories y los primeros embalses, éstos emplegaben l'escedente del agua de les crecides de los rios principales que conformen la Mesopotamia.