Diferencies ente revisiones de «Fibra óptica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"empléu" +"emplegu"
Llinia 24:
|allugamientu =Nuevu York
|isbn=007137356X
|páxina =10}}</ref> A partir d'esti principiu llevar a cabu una serie d'estudios, nos que se demostró'l potencial del cristal como mediu eficaz de tresmisión a llarga distancia. Amás, desenvolviéronse una serie d'aplicaciones basaes en dichu principiu p'allumar corrientes d'agua en fontes públiques. Más tarde, l'inxenieru escocés [[John Logie Baird]] rexistró patentes que describíen l'usu de cayaos sólidos de vidriu na tresmisión de lluz, pal so empléuemplegu nel so sistema electromecánicu de televisión en color. Sicasí, les técniques y los materiales usaos nun dexaben la tresmisión de la lluz con bon rendimientu. Les perdes de señal óptica yeren grandes y nun había dispositivos d'acoplamientu ópticu.
 
Solamente en 1950 les fibres óptiques empezaron a interesar a'l investigadores, con munches aplicaciones práutiques que taben siendo desenvueltes. En 1952, el físicu [[Narinder Singh Kapany]], sofitándose nos estudios de [[John Tyndall]], realizó esperimentos que conducieron a la invención de la fibra óptica.
Llinia 85:
Cualquier técnica que s'utilice que dexe la construcción de la preforma ye común en tolos procesos d'estiramientu d'ésta. La técnica consiste básicamente na esistencia d'un [[fornu]] tubular abiertu en que'l so interior sométese la preforma a una temperatura de 2000&nbsp;°C pa llograr el reblandecimiento del cuarzu y que quede fixu'l [[diámetru]] esterior de la FO.
Esti diámetru haber de caltener constante mientres s'aplica una tensión sobre la preforma. Pa llograr esto, los factores que lu dexen son precisamente la constancia y uniformidá de la tensión de tracción y l'ausencia de corrientes de conveición nel interior del fornu.
Nesti procesu tien de curiase que l'atmósfera interior del fornu tea aisllada de partícules provenientes del esterior pa evitar que la superficie esllandiada de la FO pueda ser contaminada, o que puedan crease microfisuras cola consecuente inevitable frayatu de la fibra. Equí ye onde tamién s'aplica a la fibra un material sintético que xeneralmente ye un polímeru mafosu, que fai posible les elevaes velocidaes d'espurríu entendíes ente <math>1m/sg</math> y <math>3m/sg</math>, formándose asina una capa uniforme sobre la fibra totalmente llibre de burbuyes ya impureces. Darréu pásase al endurecimientu de la proteición antes descrita, quedando asina la capa definitiva de [[polímeru]] elásticu. Esto realízase davezu por aciu procesos [[temperatura|térmicu]] o al traviés de procesos de [[reacción química|reacciones químiques]] por aciu l'empléuemplegu de [[radiación ultravioleta|radiaciones ultravioletes]].
 
== Aplicaciones ==
Llinia 322:
* “Revestimiento folgosu buecu”: Apurre un cuévanu sobredimensionada. Emplégase un tubu buecu extruido (construyíu pasando un metal ingriente pol plásticu) de material duro, pero flexible, con un diámetru variable de 1 a 2{{esd}}mm. El tubu aislla a la fibra de vibraciones y variaciones mecániques y de temperatura esternu.
 
* “Revestimiento folgosu con rellenu”: El revestimiento folgosu anterior puede rellenase d'un compuestu resistente al mugor, coles mires de torgar el pasu de l'agua a la fibra. Amás hai de ser nidiu, dermatológicamente inocuo, bono d'estrayer, autorregenerativo y estable pa un rangu de temperatures que bazcuya ente los –55 y los 85&nbsp;°C Ye frecuente l'empléuemplegu de derivaos del petroleu y compuestos de silicona pa esti cometíu.
 
=== Elementos estructurales ===