Diferencies ente revisiones de «Fusil»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"empléu" +"emplegu"
Llinia 6:
[[Archivu:Stgw 90.jpg|350px|thumb|Un [[SIG SG 550]], [[fusil d'asaltu]] modernu.]]
 
Un '''fusil''' (del francés ''fusil'') ye un [[arma de fueu]] portátil de cañón llargu, que dispara [[Munición|bala]]s de llargu algame. Creada con propósitos ofensivos, ye l'arma personal más utilizada nos exércitos dende'l final del [[sieglu XVII]]. Acostumaba afitáse-y una [[bayoneta]] para lluchar cuerpu a cuerpu, pero yá ye obsoleta. El nome de "fusil" aniciar na evolución del [[mosquete]] al empléuemplegu del pedernal, abandonando la mecha. A midida que menguar el llargor de los fusiles varien na so denominación, tando en segundu llugar la ''[[carabina]]''. N'España tamién s'emplega la palabra ''mosquetón'' pa les armes de cerrojo más curties que'l fusil, como mosquetón modelu Coruña. Esta acepción volvióse correcta pol usu, anque un mosquetón ye en realidá una arma d'un solu tiru y de cañón llisu, como los emplegaos, por casu, nes guerres napoleóniques.
 
== Desenvolvimientu del fusil ==
Llinia 101:
Pal cartuchu 7,62 x 51 OTAN, defínense les siguientes distancies:
 
* Distancia normal d'empléuemplegu: 400 m. Aquella a la qu'un tirador esperimentáu tien una probabilidá de 1/3 de faer blancu, y ye la usada pa empecipiar el combate ente infantería.
 
* Algame máximu eficaz: 800 m. Aquella a la que si de casualidá se fai blancu, entá nun siendo letal, provoca feríes que causen baxa, y determina zones de prohibición o interdicción, por aciu l'empléuemplegu de rabaseres, a los movimientos enemigos.
 
* Algame máximu: 3000 m. La mayor distancia que puede percorrer el proyectil antes de detenese por sigo mesmu y ensin algamar blancu dalgunu.
 
Tien De entendese que pa cada calibre y carga de proyeición distintes, la distancia normal d'empléuemplegu, l'algame máximu eficaz y l'algame máximu varien, siendo les equí referíes les correspondientes al estandarizado cartuchu 7,62 x 51 OTAN.
 
<center>[[Archivu:fusil_auto.png]]</center>
Llinia 199:
La [[OTAN]] dexó la sustitución de fusiles cubique 7,62 mm polos de [[5,56×45 mm OTAN|5,56 mm]], cola metá de pesu, lo que dexa al soldáu tresportar el doble de [[munición]] y disparar en manera de rabasera de forma más precisa al tener menos pólvora, pierde potencia a favor del tirador. La so capacidá de penetración caltener a la distancia operativa, anque se pierde estabilidá y precisión a más de 300 m.
 
P'atacar blancos a más de 300 m, empléguense [[Fusil de francotirador|fusiles de francotirador]] o [[ametralladores]] que disparen el 7,62 x 51 OTAN. Últimamente xeneralizóse ente los francotiradores l'empléuemplegu de fusiles de gran calibre, como de [[12,7 × 99 mm OTAN|12,7 mm]] (.50 BMG), que la so misión ye destruyir con bales antiblindaje vehículos blindaos llixeros ya instalaciones enemigues hasta 1000 m de distancia.
 
Tamién se xeneralizaron los fusiles con más pieces feches de [[polímeru|polímeros]], que-yos apurren mayor llixereza, según los fusiles d'asaltu con [[colimador]]es, xeneralmente de 1,5x aumentos, p'amontar la puntería del combatiente.