Diferencies ente revisiones de «Garcibuey»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Iguo testu: -"empléu" +"emplegu"
Llinia 27:
El pueblu de Garcibuey con bones zones agrícoles de güertes, en dellos años la seca dexaba los pozos secos y non podía regase. Ante esta situación el pueblu decide por aportación de mano d'obra voluntaria (por metros cuadraos de regadíos) y con una pequeña subvención del estáu construyir un depósitu de riego con capacidá de 3.000 m³, na confluencia de los términos de Cilleros, Valero y Garcibuey, na zona conocida como la Collada de la Palla. L'agua ye traida por una canalización dende'l ríu de la Palla, al altor de les Corrolades.
 
Esta obra representa'l seguru de riego pa tol términu y a zones tan alloñaes como "Ronvivas", asitiáu a más de 4 km del depósitu (estanque). Toles canalizaciones facer con mano d'obra del pueblu. Constitúyese una Comunidá de Regantes con capacidá xurídica pa resolver los incidentes ente los sos socios, güei día sigue funcionáu y facilita nestos momentos l'agua de consumu humanu al Pueblu. Esta comunidá, nomaba al acequiero, o encargáu de regular l'agua y la zona de serviciu por rigorosu orde de riego. Esti últimu empléuemplegu perdióse pola falta de güertes pa regar.
Nos años 60 constitúyese la Cooperatives de Vinos "San Andrés", que mientres 25 años ellaboraba y comercializaba la vienta y distribución del vinu proccedente del pueblu, tresformaba alcohol y destilados . Supunxo un finxu nel pueblu pos per primer vegada tol vecinderu participaba del negociu. Esta empresa llevar a cabu cola compra de la fábrica de vinos y alcoholes de la empresa "Quilamas", asitiada en Garcibuey. L'aportar de los años , el baxu preciu de la materia primo (uves) y l'emigración teminaron por cerrar la empresa que y vendió les sos esistencies a l'actual bodega "Valdeaguila" .