Diferencies ente revisiones de «Masaccio»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Santo María +Santa María)
m Iguo testu: -"empléu" +"emplegu"
Llinia 6:
[[Archivu:Masaccio 032.jpg|thumb|''[[Semeya d'un mozu de perfil (Masaccio)|Semeya de moza de perfil]]'', ''c.'' 1425.]]
 
Nació en Castel San Giovanni, güei San Giovanni Valdarno, el 21 d'avientu de 1401, fíu del notariu Giovanni di Mone Cassai y de la so esposa Jacopa di Martinozzo. L'apellíu Cassai procede del nome de l'actividá a que se dedicaba la familia paterna de Masaccio: yeren ebanistes (en n'[[idioma italianu|italianu]], ''cassai''). En 1406, coincidiendo cola nacencia del segundu fíu del matrimoniu, Giovanni —que recibiría depués el nomatu de «el [[Scheggia]]»—, muerre'l padre. La madre volvió contraer matrimoniu col mercader de especias Tedesco di Mastro Feu, tamién viudu, y con dos fíos, que morrió'l 7 d'agostu de 1417.
 
Masaccio treslladóse a [[Florencia]] ente [[1417]] y [[1421]], seique por causa de la muerte del so padrastru. Esisten documentos que demuestren que la madre de Masaccio arrendó una casa nesta ciudá, nel barriu de San Niccolò Oltrarno, de xuru como vivienda pal so fíu, una y bones ella siguió viviendo en casa del so difuntu home. Ye posible que'l mozu artista empezara la so andadura en Florencia nel taller de [[Bicci di Lorenzo]] o nel de dalgún otru. El 7 de xineru de 1422 inscribir nel Arte (gremiu) de médicos y especieros, lo cual indica qu'exercía yá como pintor autónomu na ciudá del [[Arno]].
Llinia 24:
=== Capiya Brancacci ===
{{AP|Capiya Brancacci}}
En [[1424]], Masaccio y [[Masolino]] empezaron la decoración de la [[Capiya Brancacci]], nel transepto de la ilesia de [[Santa María del Carmine]]. La capiya fuera construyida acordies con les disposiciones testamentaries de Pietro Brancacci, pero foi [[Felice Brancacci]], prósperu mercader en [[seda|sedes]] qu'había desempeñaos dellos cargos políticos importantes en Florencia, quien encamentó la decoración de la capiya a Masaccio y Masolino. Los dos pintores trabayaron de forma perfectamente coordinada: dambos trabayaron nos dos parés de la capiya, y dieron una gran unidá a la composición, gracies al empléuemplegu d'una mesma gama cromática, y de un únicu puntu de vista (el d'un espectador asitiáu nel centru de la capiya). Cuando Masolino coló a [[Hungría]], en septiembre de [[1425]], Masaccio siguió trabayando en solitariu. Más palantre, tres la partida a [[Roma]] y posterior muerte de Masaccio, el trabayu quedó atayáu. En [[1436]] Felice Brancacci foi desterráu de Florencia al xubir al poder la familia [[Médici]]. La decoración de la capiya namái foi terminada en 1481 por [[Filippino Lippi]]. Ente 1746 y 1748 realizáronse importantes tresformamientos na capiya, y en 1781 sufrió importantes deterioros por causa de una quema que ennegreció los [[pintura al frescu frescos]]. Fueron restauraos en 1988, volviéndose a'l color orixinal.
 
Los frescos distribuyir en dos niveles horizontales a lo llargo de los dos parés de la capiya (orixinalmente había tamién pintures nos lunetos y na bóveda, toes elles obra de Masolino). Síguese l'esquema característicu de la pintura florentina al [[frescu]], consistente n'ordenar les composiciones como si fueren cuadros asitiaos nel muriu, y, pa destacar esta idea, cada escena ta enmarcada por pilastres clásiques y [[capitel corintiu|capiteles corintios]] pintaos.