Diferencies ente revisiones de «Brunexilda»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"riegla" +"regla"
Llinia 75:
L'obispu de [[Autun]], [[san Desiderio de Vienne]], escoyíu en 596, criticaba con durez el costumes de la corte de Teoderico II, y d'igual manera facer con Brunegilda. La reina escribió al papa Gregorio I quexándose de l'actitú de San Desiderio escontra la so familia. L'obispu foi suspendíu, pero siguió'l conflictu ente l'obispu, los soberanos y la nobleza de Borgoña. Años dempués, San Desiderio criticó públicamente mientres un sermón a Teoderico II y a Brunegilda, lo que resultó nel so asesinatu en 608, cometíu por incondicionales de Teoderico II.
 
El monxu irlandés [[San Columbano de Lexehuil]] estableciérase en 590 nel reinu de Borgoña y cola aprobación del rei Gontran fundó dellos conventos. La so rieglaregla yera bien estricta y atopábase en conflictu colos obispos y nobles francos. Llegáu'l momentu, oponer a que'l rei Teoderico II viviera en concubinato y afalar a buscar una esposa. La escoyida foi [[Ermenberga]], fía del rei visigodu [[Witerico]], pero la princesa foi refugada por Brunegilda, refugada finalmente pol rei y devuelta a Hispania ensin la so dote.
 
San Columbano decidió nuna ocasión visitar la corte de Teoderico II en [[Autun]]. Brunegilda recibir con respetu y solicitó-y una bendición pa'l so bisnietos que lu acompañaben, fíos de Teoderico II. El relixosu negar a faelo, aduciendo l'orixe ilexítimu de los neños y profetizó que nunca reinaríen. La reina, ofendida, llogró la so espulsión del reinu de Borgoña en 610.
Llinia 95:
Brunegilda, yá con 70 años, reclamó entós la corona pal so bisnietu [[Sigeberto II]] y proclamóse soberana de los dos reinos, pero la nobleza de Austrasia empobinada pol [[Mayordomu de Palaciu mayordomu de palaciu]] de Austrasia, [[Pipino de Landen]], y pol obispu de Metz, [[Arnulfo de Metz|San Arnulfo]], refugar y alcordó una alianza con Clotario II de Neustria quien, a invitación de dambos, invadió militarmente'l reinu de Austrasia. Tamién foi traicionada por [[Warnacario]], mayordomu de palaciu de Borgoña, quien al mandu de los exércitos d'esi reinu, en cuenta de combatir a Clotario II, apautó con él —depués sería nomáu mayordomu de palaciu pa tola vida por Clotario II—.
 
Al trate ensin sofitu militar, Brunegilda buscó l'ayuda de les tribus xermániques que vivíen a veres del [[Rin]], pero na so fuxida foi afayada y prindada en n'[[Orbe (Francia)|Orbe]], [[Xura (departamentu)|Xura]] por Herbon, un terrateniente qu'en teoría -y debía fidelidad pero que la apurrió a Clotario II. Foi sometida a xuiciu en [[Renève]], onde-y la responsabilizó de la muerte de munches persones importantes; delles d'eses muertes, en realidá, fueren asesinatos ordenaos por Fredegunda, la madre de Clotario II, y dos por el mesmu Clotario II.
 
Según les cróniques, foi sometida darréu a tormentos de los que nun se muerre mientres tres díes; depués foi esibida sobre un camellu pa la mofla del exércitu de Clotario II y, finalmente, arreyada a lo cabero d'un caballu que lu abasnó hasta morrer. Otres fontes indiquen que foi desmembrada ente cuatro caballos,<ref name=":0" /> lo cual podría ser más probable, yá que yera una muerte más bederre.