Diferencies ente revisiones de «Dinastía Joseon»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"riegla" +"regla"
Llinia 144:
El mozu [[Sunjo|rei Sunjo]] asocedió al rei Jeongjo en 1800. Cola muerte de Jeongjo, la facción Patriarca Intransixente tomó'l poder cola rexencia de la reina viuda Jeongsun, que la so familia tenía fuertes llazos colos Intransixentes, y empecipió una persecución de los católicos. Pero dempués del retiru y la muerte de la Reina Viuda, los Intransixentes fueron espulsaos ​​gradualmente y la facción d'Espediente, incluyida la familia de Kim Jo-sun, el padre de la reina, ganó'l poder. Gradualmente, los Andong Kims llegaron a apoderar el reinu. <ref>{{cite book| last = 오영교| date = 25 de xunetu de 2007| title = 세도정권기 조선사회와 대전회통| publisher = 혜안 | isbn = 9788984943131}}</ref>
 
Cola dominación de los Andong Kims, empezó la era de "polítiques sedo" o rieglaregla política. El terrible llinaxe políticu que monopolizaba les posiciones vitales nel gobiernu, apoderaba la escena política ya intervenía na socesión del tronu. Estos reis nun teníen autoridá monárquica y nun podíen gobernar sobre'l gobiernu. El yangban d'otres families, acorviáu pol poder exercíu polos suegros, nun podía falar. A midida que el poder concentrar nes manos del llinaxe de la realeza real, hubo un desorde nel procesu de gobiernu y la corrupción volvióse desafranada. Grandes sumes ufiertar en sobornos a los llinaxes poderosos pa llograr puestos con rangu nominalmente altu. Inclusive los puestos de baxu rangu fueron mercaos y vendíos. Esti periodu, que tomó 60 años, vio la manifestación de la probeza severa ente la población coreana y les rebeliones incesantes en delles partes del país.
 
Externamente, Joseon volvióse cada vez más aislacionista. Los sos gobernantes trataron de llindar el contautu con países estranxeros.