Diferencies ente revisiones de «Diputáu al Parllamentu Européu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Iguo testu: -"riegla" +"regla"
Llinia 45:
 
=== Procedimientu eleutoral ===
Anque los Trataos<ref>[http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:115:0047:0199:YE:PDF Art. 223.1 del TFUE]</ref> afiten l'oxetivu d'un procedimientu uniforme en tolos Estaos miembros, establezse alternativamente un sistema eleutoral européu basáu sobre principios comunes pero abiertu al desenvolvimientu particularizado de cada Estáu miembru. Ésti ye'l sistema que s'impunxo hasta la fecha, afitándose como rieglesregles básiques de la eleición y l'escrutiniu los siguientes principiu:
* Universalidá del sufraxu (ensin posibilidá d'esclusión per razón de sexu, raza, pertenencia a una minoría, nin de xacíu nacionalidá, nun riquir la del Estáu concretu na que s'exerz el votu, y bastando con acreditar la residencia).
* Votu llibre y secretu (lo segundo como garantía de lo primero).
Llinia 55:
 
Los eurodiputaos tienen la facultá de participar nes actividaes y funciones [[Procedimientu llexislativu na Xunión Europea|lexislatives]], presupuestaries, consultives y de control políticu que s'atribúin a la Cámara, lo mesmo que de integrase pa ello nos sos órganos internos de funcionamientu y organización. Pueden, por tanto, y ensin ánimu refechu:
* Adscribirse a unu de los grupos políticos en que se constitúi políticamente'l Parllamentu, asumiendo con ello les sos rieglesregles de disciplina y funcionamientu internu.
* Participar, coles mesmes, del trabayu de les [[Comisiones parllamentaries]], xeneralmente como miembros d'una d'elles y suplentes n'otra.
* Formar parte d'una o delles delegaciones de cooperación interparlamentaria con terceros países.
* Solicitar y llograr la información fayadiza pal correctu desempeñu de les sos funciones de control políticu.
* Presentar la so candidatura a ocupar cualesquier puestos y cargos internos que correspuendan a los diputaos.
* Pueden votar en toes los resolvimientos a que tea llamáu'l Parllamentu Européu, pudiendo presentar enmiendes o participar de les ponencies, acordies con les rieglesregles de funcionamientu internu de la cámara.
 
== Asignaciones y prerrogativas ==