Diferencies ente revisiones de «Philosophiæ naturalis principia mathematica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"riegla" +"regla"
Llinia 48:
Na última parte del Llibru Segundu esplica por qué ye errónea la representación con vórtices del sistema solar, una y bones los vórtices enxamás pueden movese n'elipses. Esta parte tamién ye una introducción al Llibru Terceru una y bones ende sí va esplicar de forma completa'l problema de los planetes.
 
De primeres del Llibru Terceru Newton escribe que los llibros anteriores son la ferramienta matemático pa poder esplicar el llibru terceru, y que si daquién va lleer esti llibru tien que tar familiarizáu colos principios precedentes. Dempués d'esplicar que se precisa la ferramienta matemático de los dos primeros llibros, denota la importancia de los esperimentos, diz “les cualidaes de los cuerpos namái son conocíes por esperimentos…nun tenemos d'abandonar la evidencia de los esperimentos”. Dempués esplica que de la observación podemos deducir propiedaes universales, una y bones toles coses que conocemos gravitan: <blockquote>“debemos de resultes d'esta rieglaregla almitir universalmente que tolos cuerpos ensin esceición tán dotaos d'un principiu de gravitación.”</blockquote>
 
Yá que manifestó la importancia de les observaciones, escribe una parte que se llama Fenómenos, que ta llena de datos esperimentales de los planetes. Sígen-y una colección de teoremas qu'utiliza les demostraciones de los llibros anteriores y nun inclúi casi nada de matemátiques. Atópense propiedaes de la gravitación, como que la gravitación ye proporcional a les cantidaes de materia; que los pesos de los cuerpos nun dependen de la so forma, y que la gravedá ye inversamente proporcional al cuadráu de les distancies. A la fin d'esta seición demuestra que los planetes mover n'elipses.