Diferencies ente revisiones de «María Balbín»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Correición de nomes propios
Llinia 21:
Foi una muyer d'una amplia cultura, y con aficiones pictóriques y musicales. La relación más clara que se-y conoz colos intelectuales de la dómina venceyala al matrimoniu formáu por Mercedes Valero y Constantino Cabal. Les collaboraciones de María Balbín nel  diariu Rexón correspuéndense xustamente cola dómina que foi direutor Cabal, y Mercedes Valero responsable de la seición de Sociedá. Sábese que se teníen una y otra amistá y almiración, y puede ser que tamién coincidieren claramente en delles actividaes culturales: les dos escribieron de temática relixosa, y hai noticies de dambes tuvieron dalguna manifestación pública en favor de la igualdá de los derechos de la muyer: María Balbín, como conferenciante na Escuela de Maxisteriu, trató temes rellacionaes col feminismu <ref> PÉREZ-MANSU, Elvira María. Escritoras asturianas del siglo XX: ''entre el compromiso y la tradición'' (Oviedo: Servicio de Publicaciones del Principado de Asturias, 1991)</ref>. Magar que vivió tiempos políticos  bien distintos y magar la solmenada vida social de l'Asturies del sieglu XX, nun se-y conocen manifestaciones al respective, nin enclín nengunu.
 
María Balbín vive nun  periodu de grandes cambeos políticos, sociales y económicos: la crisis de la Restauración, la dictadura de PrimuPrimo de Rivera, la Segunda República, la Guerra Civil y la Dictadura de Francisco Franco, pero nun paez qu'ello quedara reflexáu nos sos escritos calteníos, de los que tamién desconocemos la fecha na que se crearon na mayor parte de los casos.
 
Nesti sentíu, puede dicise que María Balbín nun ye bien distinta de los escritores contemporaneos que fixeron la obra n'asturianu, a nun ser delles esceiciones. Pero sí podemos dicir que s'estrema de les escritores contemporanees en castellán, tamién asturianes, que sí vivieron la lliteratura d'una manera más comprometida como Eva Canel o Eugenia Ástur, anque tamién ye verdá que les sos circunstancies vitales fueron otres.