Diferencies ente revisiones de «Catedral de Colonia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plantía {{Socesión}}
m correiciones
Llinia 50:
Excavación nel sosuelu d'esti edificiu revelaron los cimientos de construcciones romanes y [[carolinxes]]. La construcción de l'actual catedral empezó en 1248, pero nun foi terminada hasta 1880. Escontra 1510 atayóse la construcción por problemes económicos y por falta d'interés. En 1560, el cabildru de la catedral dexó d'apurrir fondos de forma definitiva. A partir d'entós, mientres sieglos tuvo utilizándose como templo la parte yá terminada.
 
La finalización de la catedral foi fuertemente sofitada nel sieglu XIX pol emperador alemán, que reconocía nel [[arte góticu|góticu]] un heriedu xermánicu. Al empar, faía construyir al pie de la catedral la impresionante estación de tren, símbolu de la fusión del pasáu y el futuru na nueva Alemaña. La hestoria, en detalle, ye la siguiente. A empiezos del sieglu XIX, los [[Romanticismu|románticos]] alemanes, entusiasmaos pola [[Edá Media]], llamaron l'atención sobre l'estáu en que s'atopaba la catedral, inconclusa. Personalidaes como [[Joseph Görres]] y [[Sulpiz Boisserée]] impulsaron la terminación, de forma que consiguieron que'l rei [[Federico GuillermoGuillermu IV]] de [[Prusia]] destinara fondos a esti proyeutu. El 4 de setiembre de 1842 púnxose la primer piedra pa la renovación de la construcción, participando'l mesmu rei y el coaxutor y futuru arzobispu de Colonia [[Johannes von Geissel]]. Poco antes fundárase'l Zentral-Dombau-Verein zu Köln (Asociación pa la construcción de la catedral de Colonia) coles mires de consiguir fondos.
 
Finalmente, la inauguración de la catedral el 15 d'ochobre de 1880 nun presentó la mesma imaxe d'harmonía, pos coincidió col momentu álgido del "[[Kulturkampf]]", el desencuentro ente l'Estáu [[Prusia|prusianu]] y l'Ilesia católica n'Alemaña, polo que nel momentu de la inauguración l'Arzobispu de Colonia, [[Paulus Melchers]], atopar nel esiliu. Por eso, el cabildru de la catedral negar a que se celebrara una Misa d'inauguración con presencia del emperador [[GuillermoGuillermu I d'Alemaña|GuillermoGuillermu I]] y namái dexó un solemne ''[[Te Deum]]''.
 
=== De la II Guerra Mundial a l'actualidá ===
Llinia 75:
 
== Campanes ==
La catedral tien once campanes, cuatro de la dómina medieval. La primera yera de 3,8 tonelaes llamada Dreikönigenglocke ("campana de los trés Reyes"), moldiada en 1418, instalada en 1437 y modificada en 1880. Dos de les otres campanes, la llamada ''Pretiosa'' (de 10,5 tonelaes; naquel momentu la campana más grande del occidente) y la ''Speciosa'' (de 5,6 tonelaes) fueron instalaes en 1448 y onde inda permanecen nel mesmu llugar. Mientres el sieglu XIX, como s'averaba la finalización de la obra y l'edificiu, surdió'l deséu d'ampliar el númberu de campanes. Esti deséu foi facilitáu pol káiser GuillermoGuillermu I quién dio un cañón de bronce francés, prindáu en 1870-71, con esti fin. Los ventidós cachos d'artillería fueron esibíos fora de la catedral en mayu de 1872. Andreas Hamm en Frankenthal utilizar pa realizar una campana de 27 000 quilos el 19 d'agostu de 1873. El tonu nun yera harmoniosu y realizóse otra tentativa'l trelce de payares de 1873. L'asociación central de la catedral, qu'alcordara asumir el control de los costos, nun quixo esta campana tampoco. Otra tentativa asocedió'l 3 d'ochobre de 1884. La campana colosal foi unviada a Colonia y el 13 de mayu de 1875 foi instalada na catedral. Esta sería desmontada en 1918, eventualmente pol káiser pa sofitar l'esfuerzu alemán de la guerra.
 
Campana de la torre derecha: